همشهری آنلاین: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیام‌های حکومتی امام خمینی در زمینه قانونگذاری را فصل‌بندی و منتشر کرد.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی مرکز پژوهش ها، دفتر مطالعات فرهنگی این مرکز با اشاره به این که پیام های حکومتی امام‌خمینی (ره) در امر قانونگذاری طبق یک سنت و رویه حسنه به هنگام افتتاح دوره‌های – اول ، دوم و سوم - مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، افزود: جمع‌بندی و تحلیل این نقطه نظرات می‌تواند منتهی به تدوین یک سیاست راهبردی برای آینده قانونگذاری کشور باشد.

مرکز پژوهش‌ها در ادامه افزود: همه مباحثی که امام خمینی در جریان مراسم افتتاحیه – سه دوره - مجلس شورای اسلامی طرح کرده‌‌اند، جمع‌آوری و در قالب 6 فصل قوام مجلس شورای اسلامی، مسیر حرکت مجلس شورای اسلامی، وظایف – یک - نماینده اسلامی، قانونگذاری در نظام اسلامی، مجلس و دولت و انتخابات و عناوین مرتبط زیر هر فصل طبقه‌بندی شده‌اند تا نمایندگان ملت با همه فرایض حکومتی در امر قانونگذاری آشنا شوند و مسیر حرکت قانونگذاری را طبق آن دنبال کنند.

در بخشی از پیام امام به نمایندگان دورة دوم مجلس شورای اسلامی آمده است:مجلس محترم دورة اول گرچه کارهای بسیار ارزنده‌ای انجام داد و با کوشش و مشکلات فراوان از عهده وظایف خود برآمد، لکن تراکم مشکلات پس از انقلاب و خیانت‌های رژیم سابق ، آن چنان زیاد بود که قهرا بسیاری از مشکلات به عهده مجلس حاضر است – که - از آن جمله حل مسائل بسیار مهم اقتصادی و مبارزه با تورم و حل مسئله مسکن و زمین است و رسیدگی هرچه بیشتر به امور محرومان و قشرهای کم درآمد از آن جمله افراد محترمی می‌باشند که در دستگاههای دولتی با حقوق محدود مشغول خدمت هستند. این کارمندان زحمتکش اکثر قریب به اتفاقشان درآمد دیگری ندارند و به حقیقت از قشر محروم هستند. در بخش دیگری از این پیام اضافه شده است که چنین مجلسی در کمیسیون‌های مختلفش کارشناسان و متخصصان متعهد و زبردست لازم دارد، هر چند برای مشورت در هر رشته خصوصا در – زمینه - سیاست خارجی و نیز سیاست اقتصادی که امروز از اهم امور است از اشخاص کاردان دعوت کنند و چون مقصد همه انشاء ا... پیشرفت احکام اسلام و خدمت به بندگان خدای متعال است باید از اینکه از خارج مجلس استمداد می‌کنند، خوشوقت باشند.

برای دیدن متن کامل این پیامها اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 46066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز