یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس به لایحه اصلاح قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی مصوب ۱۳۷۷ رأی مثبت دادند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه (18 فروردین) لایحه یک فوریتی اصلاح قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی مصوب 1377 را بررسی و آن را به تصویب نهایی رساندند.

با تصویب مجلس عنوان "بنیاد شهید انقلاب اسلامی" به " بنیاد شهید و امور ایثارگران" تغییر نام یافت. همچنین نمایندگان مجلس در این اصلاحیه بعد از واژه "شهادت" عبارت "و ایثار" و بعد ازعبارت "شهیدان انقلاب اسلامی" عبارت "ایثارگران" را اضافه کردند. همچنین با اصلاحیه نمایندگان مجلس عبارت "شاهد، خانواده‌های معظم شاهد و نظایر آن" به عبارت "جامعه هدف" اصلاح شد.

براساس مصوبه مجلس جامعه هدف شامل خانواده‌های شاهد (پدر، مادر، همسر و فرزند شهید، مفقود الاثر و اسیر) جانبازان ( همسر، فرزند، والدین تحت تکفل ) می‌باشد.

با تصویب مجلس کلیه کسانی که تا تاریخ تصویب این قانون توسط بنیاد به شهید و جانباز و یا آزاده شناخته شده اند همچنان ازخدمات مربوط برخوردار خواهند بود.

بر اساس این اصلاحیه، بر توجه خاص به امور فرزندان معلول، والدین از کار افتاده و همسران غیر مزدوج شهدا تاکید شده و مصوب شد که برای حضور فیزیکی فعال و موثر جانبازان در عرصه اجتماعی امکانات خاص در معابر، اماکن عمومی و اداری، فضاها و وسایط نقلیه عمومی در سطح شهرها و کشور پیش بینی شود.

براساس این مصوبه مجلس، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف شد ظرف 4 ماه پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه مقررات اداری و استخدامی بنیاد و سایر آیین نامه‌های مورد نیاز برای اجرا این اساسنامه حسب مورد اقدام و جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه نماید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این اصلاحیه همچنین مصوب کردند انتقال کارکنان رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران که تا پایان سال 1383 به استخدام در آمده‌اند و ماموریت آنها به سایر دستگاهها و نهادهای دولتی ویا عمومی با رعایت مقررات مربوط به کارکنان دولت مجاز است.

بر اساس یکی دیگر ازمصوبات امروز عبارت "سیاستگذاری نحوه اداره و اتخاذ تصمیم در رابطه با نحوه اداره و مصرف درآمدهای حاصل از فروش آن قسمت از اموال و املاک بنیاد و فعالیتهای اقتصادی سازمانهای وابسته که شرعا تصرف در آنها با اذن ولی فقیه است بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جهت اهداف عالیه بنیاد" به عنوان یک بند به ماده 10 اساسنامه بنیاد شهید اضافه شد.

نمایندگان مجلس همچنین در موارد متعددی قانون اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی را اصلاح عبارتی کردند.

کد خبر 47871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز