پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

گروه سیاسی: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پخش فیلم ضد‌اسلامی فتنه در کشور هلند، تاکید کرد: موضوع تحریم کالاهای هلندی را قطعا در مجلس بررسی و پیگیری می‌کنیم.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با همشهری با بیان این مطلب، همچنین اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس در روزهای باقی مانده از عمر مجلس هفتم، بهترین تصمیم را دراین باره اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم اقتصادی یکی از مولفه‌های مؤثر در مقابله است، خاطر نشان کرد: البته تحریم اقتصادی همه مقابله نیست و باید بقیه ابعاد مقابله نیز در عرصه‌هایی نظیر فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد.

حاجی بابایی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره کانون‌های حامی جریان‌های تخریبی بر ضد‌اسلام و شخص پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله نیز گفت: منشأ اینگونه حرکات و اقدامات، کانون‌های قدرتی هستند که موج بیداری اسلامی منافع آنها را به خطر انداخته است و از این‌رو اسلام را به‌عنوان بزرگ‌ترین خطر موجود برای خودشان احساس می‌کنند.

وی با بیان اینکه گرایش به اسلام که امروز به‌طور فزاینده‌ای در حال رشد و گسترش است، استکبار را به بهره‌گیری از هر امکانی ترغیب یا وادار می‌کند، افزود: این کانون‌ها چون نمی‌توانند از طریق گفت‌وگو و مباحث علمی پاسخگوی نیازهای جوامع بوده و مانع آنها در گرایش به اسلام شوند، تلاش می‌کنند تا با تخریب، مسیر جنگ تمدن‌ها را دنبال کنند.

محک زدن مسلمانان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن محکوم کردن اقدام نماینده هلند، هدف از انجام این‌گونه اقدامات را تست روحی و روانی مسلمانان دانست و تاکید کرد: غرب در تلاش است تا حساسیت مسلمانان را نسبت به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی محک بزند و ببیند اگر میزان این حساسیت‌ها کاهش یافته است به تخریب دین و تحریف مبانی اسلامی بپردازد.

حسین مظفر با بیان اینکه غرب از گسترش همه جانبه اسلام خشمگین است افزود: مسلمانان با نشان دادن واکنش سریع خود باید حساسیت بالای جوامع اسلامی را به اینگونه مسائل نشان دهند. قطعا اگر اینگونه اقدامات با حساسیت مسلمانان مواجه نشود غرب در دستیابی به هدف خود سریع‌تر حرکت خواهد کرد.

جنگ تمدن‌های جدید

عضو کمیسیون اصل نود مجلس هفتم نیز با اشاره به پخش فیلم ضد‌اسلامی در هلند، دست‌اندرکاران دستگاه حاکمیت آمریکا را برنامه‌ریزان و حامیان اصلی این دست جریان‌های تخریبی خواند و در توضیح این مطلب اظهار داشت: هدف دستگاه حاکمه آمریکا که بارها خواسته یا ناخواسته از زبان برخی دولتمردان آن مانند آقای بوش شنیده شده است، همان طرح موضوع آغاز جنگ صلیبی جدیدی میان مسلمانان و غیرمسلمانان اعم از مسیحیان و یهودیان در قرن جدید میلادی است.

مهدی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با همشهری، با بیان درماندگی غرب از به‌وجود آوردن زمینه بروز چنین تنشی در بین توده‌های مسلمان با توده‌های یهودی و مسیحی افزود: غربی‌ها تلاش می‌کنند تا با توهین به مقدسات اسلامی به ویژه پیامبر اسلام و ایجاد حساسیت در بین توده مسلمانان، موجب درگیری و نزاع بین توده‌ای شوند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه غرب با هدایت غلط از این اقدامات نیز طرفی نبسته است، گفت: این سناریو تا امروز هیچ موفقیتی نداشته چرا که هوشیاری مسلمانان باعث شد تا کانون انتشار این حرکت‌ها در نظر افکار عمومی جهان مذموم شمرده شده و از طرف همه گروه‌ها و توده‌ها حتی غیرمسلمانان چنین اقداماتی محکوم شود.

هشدار به جوامع اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم معتقد است غرب موضوع جنگ تمدن‌ها و حمله به اسلام را از طریق برخی کمیته‌های فرهنگی وابسته به وزارتخانه‌های خارجه و دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای خود دنبال می‌کند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه این کمیته‌های فرهنگی همان کانون‌های مقابله با موج فرهنگ و تمدن شوروی سابق در دوران جنگ سرد بودند وامروز بنابر مقتضیات ماهیت کار خود را تغییر داده‌اند، گفت: از آنجا که غرب معتقد است جنگ تمدن‌ها آغاز شده، با هدایت این کمیته‌های فرهنگی وابسته، درصدد حمایت از برخی طرح‌های ضد‌اسلامی بر آمد که در واقع یادآور عملکرد گذشته غرب در پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی ضد‌شوروی سابق بود.

وی در بخشی از اظهاراتش عرصه‌های مختلفی چون سینما و مطبوعات را محل جولان و فعالیت این دستگاه‌ها و کمیته‌های فرهنگی برشمرد و خاطر نشان کرد: از بدیهیات و طبیعیات در جنگ فرهنگی غرب، ضدیت با اسلام است.

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس نسبت به شکل‌گیری برخی موارد انحرافی که در پی خیزش اسلامی در بعضی جوامع پدید می‌آید و درپی اختلاف افکنی میان گروه‌های مختلف اسلامی است، هشدار داد و تصریح کرد: باید با هوشیاری از وحدتی که در پی موضع‌گیری واحد جهان اسلام در برابر توهین به مقدسات شکل می‌گیرد، حراست کرد و مراقب بود تا موج بیداری و خیزش اسلامی پدیدآمده با حرکات نسنجیده یا واکنش‌های نادرست از مسیر اصلی خود منحرف نشده و تحت‌الشعاع تفرقه قرار نگیرد.

کد خبر 47541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز