یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی یکشنبه ۸ اردیبهشت خود طرح یک فوریتی خدمات رسانی به ایثارگران را بررسی و کلیات این طرح را تصویب کردند.

یک فوریت این طرح در جلسه علنی اول اسفند ماه سال ۸۶ به تصویب مجلس رسید و نمایندگان کلیات این طرح را با ۹۹ رای مثبت، ۳۳ رای منفی و ۲۰رای ممتنع از مجموع ۱۹۷نماینده حاضر تصویب کردند. این طرح دارای ۱۴ماده و ۳ تبصره است.

درصورت تصویب نهایی این طرح، احراز مصادیق ایثارگران، تعیین درصد و تشخیص از کارافتادگی و تعیین عائله تحت تکفل مشمولین این قانون در چارچوب قوانین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران براساس آیین نامه‌ای خواهد بود که مطابق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا توسط ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین درصورت تصویب نهایی این طرح دولت موظف خواهد بود از طریق بنیاد شهید نسبت به تامین مسکن ایثارگران مشمول این قانون اقدام کند.

همچنین درصورت تصویب نهایی این طرح حقوق و مزایای تمامی نیروهای وظیفه و داوطلب غیرشاغل در دستگاه‌های موضوع ماده ۱۶۰قانون برنامه چهارم توسعه که به‌صورت مردمی از سوی مراجعی نظیر سپاه پاسداران، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر که برابر ماده یک این قانون یا بر اثر ترور، شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده جزئی و یا کلی، آزاده از کار افتاده جزئی یا کلی گردیده‌اند همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد شهید پرداخت خواهد شد.

همچنین درصورت تصویب نهایی این طرح، دولت مکلف خواهد شد سالانه اعتبار و تسهیلات لازم را برای تهیه خودرو مناسب برای تمامی جانبازان ۵۰درصد و بالاتر و آن تعداد از جانبازان ۲۵درصد الی ۴۹درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند، پیش‌بینی کند.

درصورت تصویب نهایی این طرح، جانبازان انقلاب اسلامی که بنا به تشخیص کمیسیون تخصصی بدلیل ضایعات ناشی از جانبازی فوت کنند، شهید محسوب خواهند شد.

کد خبر 50103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز