دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مشغول تدوین راهبرد و برنامه مدونی برای مسئولان، نمایندگان و کارکنان مجلس هستیم که دورنمای کاری مجلس را ترسیم کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر‌، علی لاریجانی در جمع مدیران و کارکنان مجلس‌شورای اسلامی گفت: امیدوارم تدوین این برنامه تا یکی دو هفته آینده پایان یابد تا ساختاری که متناسب با برنامه‌های ما برای حرکت به جلوست فراهم شود.

وی ادامه داد: مجلس نباید منفعل و منتظر باشد تا روزی روزگاری لایحه‌ای بیاید و آن را بررسی کند، از نمایندگان گرفته تا کارکنان مجلس همه باید برای حل مشکلات کشور احساس مسئولیت کنیم.

لاریجانی افزود: این حرکت رو به جلو بدون نظم فکری ممکن نیست و ما بر همین اساس تصمیم گرفته ایم برنامه کاری برای مجلس تدوین کنیم تا مجلس از قوه کارشناسی بدنه خود و نیز از نخبگان کشور بیشترین بهره را ببرد و ما در این روزها تلاش می‌کنیم این ساماندهی هر چه زودتر انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق فرموده‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز قانون اساسی، مجلس در راس امور است گفت: حفظ و صیانت این جایگاه مجلس، هم به عهده نمایندگان و هم به عهده کارکنان مجلس است و تعامل سنجیده و سازگار کارکنان با دیگر دستگاه‌ها و همچنین ارتباط سازنده نمایندگان با بدنه اجرایی مجلس موجب تحقق و حفظ این جایگاه مهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف مهم باید اخلاق دیوانی خاصی را تنظیم و اجرا کرد گفت: متاسفانه در نظام اداری کشور نتوانسته ایم یک نظام پرتحرک، پویا و با بهره وری بالا ایجاد کنیم.

رئیس مجلس افزود: تلاش ما در مجلس شورای اسلامی این است که از کارشناسان قوی و نیروهای خبیر برخوردار باشیم و با پشتیبانی دقیق، آنان را هدایت کنیم تا این ظرفیت ها و استعدادها بالفعل و شکوفا شود.

لاریجانی همچنین گفت: من حق می دهم که کارکنان مجلس نگران آینده کاری خود باشند و معتقدیم باید فضای شفاف و امن کاری ایجاد کرد تا شاهد بهترین بهره وری باشیم.

وی افزود: اگر برای معیشت کارمندان، نظامی مترقی طراحی کنیم که او بتواند سیمای آینده کاری اش را شفاف ببیند و برای زندگی اش در آینده برنامه ریزی کند، قطعا وی با نشاط و انگیزه بیشتری کار می کند .

لاریجانی خطاب به کارکنان و مدیران مجلس گفت: برای تحقق این امور دست هیئت کارپردازی مجلس را باز می‌گذاریم تا هر طور صلاح می‌دانند مقدمات افزایش بازدهی کارکنان مجلس را فراهم کنند.

کد خبر 59796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز