سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم افتتاح مجلس هشتم با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد.

هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه 7 خرداد با حضور منتخبان ملت و مقامات لشکری و کشوری و برخی سفرای خارجی مقیم تهران در بهارستان خانه ملت گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این مراسم افتتاحیه دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید محمود شاهرودی رییس قوه قضاییه، رییس دفتر مقام معظم رهبری ، اعضای شورای نگهبان، اعضای هیات دولت ، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان ، دبیر شورای عالی امنیت ملی و شماری دیگر از مقامات لشکری و کشوری حضور دارند.

شمار زیادی خبرنگار و تصویر بردار داخلی و خارجی با استقرار در محل خبرنگاران برای پوشش خبری و تصویری مراسم افتتاح و آغاز بکار مجلس هشتم تلاش می کنند.

در میان منتخبان ملت در مجلس هشتم 107 نماینده از مجلس هفتم و 180 منتخب جدید هستند. 24 نفر از منتخبان جدید مجلس هشتم دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس هستند.

مرحله اول انتخابات مجلس هشتم در 24اسفند ماه سال گذشته با مشارکت گسترده و پرشور مردم و در فضایی رقابتی با حضور گروه های مختلف سیاسی برگزار شد. در این مرحله سرنوشت 219منتخب ملت مشخص شد.

اما برای راهیابی 81منتخب دیگر به مجلس هشتم ، 162نامزد در 54حوزه انتخابیه در ششم اردیبهشت ماه با یکدیگر رقابت کردند.

در حالی سه شنبه هفتم خرداد ماه 1387مجلس هشتم کار خود را آغاز می‌کند که مسایل مهمی در دستور کار این مجلس قرار دارد از جمله مسایل گرانی و تورم و دفاع از حقوق ملت ایران به ویژه در زمینه هسته‌ای که انتظار می‌رود منتخبان ملت بتوانند با حفظ آرامش و بدور از جنجال های سیاسی و در تعامل و همکاری نزدیک و تنگانگ با سایر قوا بویژه دولت به وظایف اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر امور کشور جامه عمل بپوشانند.

کد خبر 53235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز