شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی است تا خانواده‌ها دور هم جمع شوند.

کباب‌های کهنه

در این بین معمولا غذا‌هایی که روی اجاق تهیه می‌شوند طرفداران بیشتری دارند و خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به جای رفتن به رستوران، انواع کباب‌های خانگی را میل کنند.

این در حالی است که با توجه به وجود مواد پروتئینی‌ آماده کباب شدن در فروشگاه‌های محلی عرضه‌کننده مواد پروتئینی، خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از این محصولات که زمان کوتاه‌تری برای آماده کردن آنها صرف می‌شود، استفاده کنند.

اما متاسفانه برخی از این محصولات باز، بسته بندی نشده و فاقد تاریخ انقضا  از کیفیت لازم برخوردار نبوده و مشتری پس از انتقال آن به منزل متوجه کهنگی محصول خریداری شده می‌شود. از سوی دیگر اغلب این فروشگاه‌ها به مشتری فاکتور نمی‌دهند و در صورت ناراضی‌بودن خریدار از کیفیت محصول، آن را پس نمی‌گیرند.

با توجه به این نکته، مشتریان قبل از خرید این محصولات باید به کیفیت و تازگی آنها به دقت توجه کرده و از فروشنده رسید دریافت کنند.

پذیرایی با اعمال شاقه

اصولا رسم بر این است که ادارات و شرکت‌های خصوصی و دولتی در برنامه‌های عمومی خود که با حضور مردم برگزار می‌‌شود از آنها با یک ماده غذایی و نوشیدنی سبک پذیرایی می‌کنند.

اما گاهی کیفیت محصولاتی که برای پذیرایی استفاده می‌شوند به اندازه‌ای پایین است که میهمانان احساس می‌کنند تنها برای انجام وظیفه، پذیرایی انجام شده‌ است. به عنوان مثال اکنون که هوا گرم‌تر شده، در بسیاری از مراسم‌ از بستنی برای پذیرایی استفاده می‌شود.

اما گاهی بستنی‌های تاریخ گذشته یا آب شده بین مردم توزیع می‌شود که زمینه مسمومیت آنها را فراهم می‌کند.

این در حالی است که می توان با کمی وسواس بیشتر مواد غذایی سالم و با کیفیت را برای پذیرایی میهمانان استفاده کرد تا این ذهنیت به وجود نیاید که میزبان فقط خواسته بخش پذیرایی را در مراسم  اجرا کرده باشد.

در واقع شاید بهتر باشد در صورتی که امکان پذیرایی با محصولات با کیفیت وجود ندارد، پذیرایی با محصولات بی‌کیفیت انجام نشود.

جوجه‌های بی حال

چند روزی است که جوجه‌ها نیز وارد بساط دستفروش‌ها شده‌اند و در حالی که در آفتاب گرم ظهر چرت می‌زنند، کودکان و دانش‌آموزانی که کم‌کم از امتحانات پایان سال آسوده می‌شوند، آنها را به عنوان اسباب‌بازی‌های تازه خود به خانه می‌برند.

از سوی دیگر چند سالی است که فروشنده‌ها، جوجه‌های چرتی و بی‌حالی که هیچ‌ آب و دانه‌ای نیز کنار خود نمی‌یابند را به انواع و اقسام رنگ‌ها درمی‌آورند و این موضوع جوجه‌ها را بیشتر شبیه به اسباب‌بازی می‌کند.

با اینکه نگهداری از حیوانات اهلی و خانگی مانند جوجه‌ها یا مرغ و خروس‌ها، کودکان را با طبیعت آشنا می‌کند اما رویکردی سرگرمی‌وار به خرید جوجه‌هایی که شاید فقط چند روز یا چند هفته در منازل زنده می‌مانند، به هیچ‌وجه منطقی به نظر نمی‌رسد. بنابراین چنانچه شرایط و مهارت نگهداری از این پرنده‌ها را ندارید، از خرید آنها خودداری کنید.  

تزیینات کم‌خرج

با اینکه رقابت در عرصه برگزاری عروسی‌های مجلل و پر زرق و برق همچنان ادامه دارد اما گروهی دیگر از شهروندان اعتقادی به این شکل از آغاز زندگی ندارند و سعی می‌کنند به شیوه‌های دیگری، مراسم خود را به‌ یاد ماندنی کنند.

برای نمونه این روز‌ها در کنار خودرو‌های چند ده میلیون‌تومانی یا اجاره‌ای عروس، برخی دیگر نیز خودشان دست به کار می‌شوند و خودروی عروس را با سلیقه شخصی و با توجه به‌ فرهنگ، علایق و حرفه شخصی، تزیین می‌کنند.

برای نمونه عروس‌ و داماد‌های خطاط‌ یا علاقه‌مندان به خطاطی، خودرویی مزین به غزلیات خطاطی شده، علاقه‌مندان به مینیاتور، خودرویی نقاشی شده و خلاصه هر کسی بسته به نوع علاقه و توانایی مالی، خودرویی ساده را تزیین می‌کند.

کد خبر 52918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز