یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

در این روز‌ها که احتمال خاموشی‌های گسترده، شهرها را تهدید می‌کند، صرفه‌جویی هرچند اندک هم می‌تواند به کاهش این احتمال کمک کند.

نور باران میوه‌ها

اما متاسفانه در گوشه و کنار شهر مصداق‌های عینی و بارز اسراف در مصرف برق مشاهده می‌شود. شماری از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر در مورد استفاده بعضی از میوه فروشی‌ها از لامپ‌های پرمصرف هشدار داده‌اند.

برخی میوه فروش‌ها برای جلوه بخشیدن به میوه‌های واکس خورده لامپ‌های بزرگ و پر نوری را در فاصله کمی‌بالای آنها نصب می‌کنند.

این لامپ‌ها نه تنها پر مصرف‌اند، بلکه خطر ناک نیز هستند و امکان دارد سر و موی مشتریان در تماس با آنها بسوزد. همچنین وصل کردن این لامپ‌ها در پیاده‌رو‌ها، عبور و مرور عابران را با مشکل مواجه می‌کند و آنها ناچارند برای برخورد نکردن با این لامپ‌های کم ارتفاع ، تغییر مسیر بدهند و به این ترتیب ازدحام در پیاده‌رو‌ها بیشتر می‌شود.

خستگی گرفتن زیر کولر

چند سالی است که راه اندازی اتوبوس‌های بخش خصوصی به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم در برخی شهر‌ها باب شده است. این اتوبوس‌های تمیز و شیک، معمولا سریع‌تر از اتوبوس‌های بلیتی مسیر را طی می‌کنند.

از سوی دیگر این اتوبوس‌ها به امکاناتی نظیر کولر و بخاری مجهز هستند و گاهی هم رانندگان خوش ذوق در طول مسیر برای مسافران، خبرها و موسیقی‌های رادیو را پخش می‌کنند.

البته با شروع فصل گرما آن دسته از مسافرانی که سوار این اتوبوس‌ها می‌شوند ، امیدوارند در طول مسیر اندکی زیر باد خنک کولر اتوبوس خستگی در کنند اما  تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر مدعی شده‌اند، برخی از رانندگان از روشن کردن کولر به دلیل خراب بودن آن امتناع می‌کنند.

با توجه به اینکه راه اندازی این اتوبوس‌ها کمک شایانی به تسهیل جا به جایی مسافران در سطح شهر کرده است، انتظار می‌رود نحوه خدمات‌رسانی آنها هم مطابق با معیارهای از قبل تعیین شده باشد.

ترافیک اینترنتی

با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، برخی پایگاه‌های اینترنتی نیز مانند خیابان‌های شهر دچار ترافیک شدیدی می‌شوند که مراجعه به آنها تقریبا غیرممکن می‌شود. این در حالی است که شهروندان توقع دارند در شرایطی که بسیاری از ثبت‌نام‌ها به صورت اینترنتی درآمده تا تردد در شهر کمتر صورت گیرد، پایگاه‌های اینترنتی ثبت‌نام کننده به راحتی قابل دسترسی باشند.

برای نمونه پیش‌فروش بلیت قطار‌های تابستانی از دیروز آغاز شد و به دنبال آن پایگاه اینترنتی شرکت قطار‌های مسافری رجا  نیز آماده ثبت‌نام از مسافران است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این پایگاه طی چند سال گذشته توانسته حجم عظیمی از تردد‌های شهری را کاهش دهد.

بنابراین چنانچه در روز‌های آینده پایگاه‌هایی از این دست بتوانند تمام مسیرهای مجازی مراجعه شهروندان را باز نگاه دارند و دچار ترافیک نشوند، این شکل از ثبت نام با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود.

بی‌اعتنایی به آژیر اورژانس

این اواخر اورژانس تهران که به گفته رئیس آن میزان رضایتمندی قابل توجهی (دست‌کم 96درصد) را به خود اختصاص داده است، توانسته با اقدامات دلسوزانه و به موقع خود احساس امنیت و آسایش خاطر نسبتا خوبی برای شهروندان  فراهم کند.

با اینکه در اغلب موارد، اورژانس تلاش بسیاری برای حضور به موقع داشته است اما شهروندان تنها انتقادی که از این مرکز دارند، دیرکرد گاه به گاه آنهاست.

البته علت این موضوع را هم می‌توان در خیابان‌های شهر مشاهده کرد؛ به طوری که بسیاری از مواقع که راننده‌ اورژانس در حال آژیر کشیدن است، راننده‌های جلویی با تصور خالی بودن آمبولانس هیچ اعتنایی به آن نمی‌کنند.

به طور حتم چنانچه خدماتی از این دست با کیفیتی بالا ارائه شود و مردم همانند روز‌های گذشته کارکنانی متعهد و آراسته را بالا سر خود ببینند،‌ انگیزه‌های بیشتری برای پرداخت مالیات پیدا خواهند کرد.

کد خبر 52270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز