این روزها که ویروس کرونا بسیاری از افراد را خانه‌نشین کرده و امکان بهره‌برداری از فضای سبز،‌ گل و گیاه نیز محدود شده است، این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان هم فضای سبز خانگی داشت و هم کرونا را به خانه نیاورد؛ موضوعی که رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران درباره آن توضیحاتی داد.

گیاه آپارتمانی - خانه - دکوراسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین سلطان محمدی با بیان اینکه گل و گیاه تولیده شده عاری از هرگونه بیماری هستند، اظهار کرد: چندین سال است که گلخانه‌ها در استان تهران تقریبا صنعتی بوده و هفته‌ای دوبار سم‌پاشی می‌شوند. در حقیقت وقتی چیزی را تولید و وارد بازار می‌کنیم طبیعتا بایستی نکات بهداشتی نیز رعایت شود.

وی با بیان اینکه اکثر این گلخانه‌ها نیز به صورت مدرن آبیاری می‌شوند، گفت: گل و گیاه در داخل گلخانه‌ها از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارند و مشکل ممکن است در مسیر رسیدن به بازار گل، گل‌فروشی‌ها یا منازل ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: کرونا چه مدت روی لباس می‌ماند؟ | شیوه پاک‌سازی لباس‌ها از ویروس

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اضافه کرد: توصیه می‌کنیم هنگام ورود گیاه به خانه، گلدان آن شسته شود و برگ‌ها نیز با اسپری آب و پارچه تمیز شوند. اگر هفته‌ای دوبار این اقدام صورت گیرد گل و گیاه مشکلی نخواهند داشت.

به گفته وی، در گل‌فروشی‌ها هم هفته‌ای یکی دوبار ساقه‌ها، برگ‌ها و گلدان‌ها تمیز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه قرار است با اتحادیه فروشندگان گل و گیاه شرایطی ایجاد کنیم که تولیدکنندگان گل و گیاه یا فروشندگان آموزش‌های لازم را جهت نگهداری از گیاهان به مردم بدهند، گفت: آموزش‌هایی در خصوص نحوه آبیاری، محل نگهداری و مشخصات گل می‌تواند میل و رغبت مردم را نسبت به پرورش گل و گیاه افزایش دهد.

کد خبر 511693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha