چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

اگر بهداشت فردی‌ را رعایت می‌کنید و همچنان بوی بد بدن آزارتان می‌دهد، مقصر اصلی مواد غذایی است. در ادامه با برخی مواد غذایی که موجب افزایش بوی بدن می‌شود آشنا می‌شویم.

بوی بد - نظافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، اگر بهداشت فردی‌تان را رعایت می‌کنید اما همچنان بوی بد بدن آزارتان می‌دهد، احتمالا غذایی که مصرف کرده‌اید مقصر اصلی محسوب می‌شود. در ادامه با برخی مواد غذایی که موجب افزایش بوی بدن می‌شود بیشتر آشنا می‌شویم.

پژوهشگران دردانشگاه چارلز پراگ، مطالعه‌ای عجیب و جالب توجه را انجام دادند. آنها به جمع‌آوری نمونه‌های عرق از مردانی که گوشت قرمز مصرف کرده و مردانی که گیاهخوار بودند، اقدام کردند و نتایج نشان داد ناخوشایندترین بوها از نمونه‌های عرق مردانی که گوشت قرمز مصرف کرده بودند، ناشی می‌شد.

سیر موجب بوی بد دهان می‌شود. با وجود این، مصرف این ماده غذایی در برخی افراد به بوی بد بدن نیز منجر می‌شود.

  • روغن هیدروژنه

روغن هیدروژنه در غذاهای کم‌ارزش استفاده و به سرعت در بدن تجزیه می‌شود و می‌تواند موجب بوی بد بدن شود.

  • سوسیس

اگر به مصرف سوسیس علاقه‌مندید، شاید بوی بد بدن شما از این علاقه ناشی می‌شود. تجزیه سوسیس در بدن موجب افزایش اسید معده و گاز می‌شود که بوی بد بدن را به همراه دارد.

آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می‌کنند؟ یا فردی هستید که چندین بار در طول روز قهوه می‌نوشد؟ این شرایط می‌تواند به شکل‌گیری بوی بد بدن به‌رغم استفاده از لباس‌های تمیز یا استحمام منجر شود. کافئین غدد عرق را تحریک می‌کند و تعریق را افزایش می‌دهد.

پیاز نیز همانند سیر یکی از مواد غذایی پرمصرف و در عین حال مفید محسوب می‌شود اما پیاز نیز می‌تواند موجب بوی بد پوست و نفس شود، به‌ویژه اگر به صورت خام مصرف شود.

کد خبر 513516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرکیا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 0
    البته قهوه اگه مرغوب باشه و کافئین متعادلی داشته باشه (قهوه‌های نوع 100% عربیکا)، هرگز باعث ایجاد چنین مشکلی نمیشه. ضمن این که علاوه بر گوشت قرمز، لبنیات و تخم مرغ هم تأثیر بدی در ایجاد بوی بدن افراد میشه.