جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

بهتر است در انجام ۷ کار عجله نکنیم و ۷ فرمان طلایی برای دوران پس از قرنطینه و عصر «فاصله‌گذاری اجتماعی» را مو به مو اجرا کنیم. با پایان گام به گام محدودیت‌های دوران قرنطینه، بسیاری از کشورهای جهان وارد دوران همزیستی با کرونا شده‌اند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصرایران، «شاه‌بیت» نظم کنونی دنیا پس از دوران قرنطینه سراسری، رعایت اصل «فاصله‌گذاری» و حضور توام با احتیاط در جامعه و پرهیز از اجتماعات بزرگ خواهد بود. این روند مادامی که ویروس کرونا از بین نرفته یا واکسن و درمانی موثر برای آن پیدا نشده، همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است در فرضی خوش‌بینانه چند ماه و با فرضی بدبینانه تا چند سال طول بکشد. 

بنابراین بهتر است بدون این‌که به خودمان امید واهی بدهیم، این فرض را بپذیریم که قرار است از این پس تا آینده‌ای نامعلوم با ویروس کرونا زندگی کنیم و سعی کنیم به این ویروس مبتلا نشویم و اگر شدیم آن را به دیگری انتقال ندهیم؛ کاری دشوار اما شدنی است. در این دوران بهتر است در انجام ۷ کار عجله نکنیم و ۷ فرمان طلایی برای دوران پس از قرنطینه و عصر فاصله‌گذاری اجتماعی را مو به مو اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته‌ای که از الان باید برای دوران پسا کرونا آماده‌اش باشیم

بهتر است از برخی هشدارهای ۷ فرمان مطلقا پرهیز داشته باشیم و برای انجام برخی از آنها هم نباید عجله‌ای داشته باشیم و با برنامه‌ریزی و ضمن رعایت احتیاط‌ها و پروتکل‌های بهداشتی لازم، انجام دهیم:

۱- ماسک‌های خود را دور نریزیم و همچنان از ماسک استفاده کنیم و اگر هم استفاده نمی‌کنیم آنها را همچنان در کمدهایمان نگه داریم.
 
۲- در بازگشت به باشگاه عجله نکنیم. اگر می‌خواهیم ورزش خود را از سر بگیریم بهتر است نخست از استانداردهای تهویه هوا و بهداشت مکان باشگاه مطمئن شویم و سپس با انجام تمهیداتی جدید به باشگاه برویم. سعی کنیم دوران حضورمان در باشگاه را به حداقل برسانیم.

۳- نه مهمانی برویم و نه مهمانی بگیریم. در این مورد نه نقش میزبان داشته باشیم و نه در نقش مهمان ظاهر شویم.

۴- دست از شُستن دست برنداریم. این کار را همانند دوران قرنطینه سراسری و بلکه بیشتر انجام دهیم. زیرا دوران قرنطینه در خانه بودیم و نیاز چندانی به شستن مرتب دست‌ها نبود اما به موازات افزایش حضور اجتماعی نیاز به شستن و یا ضدعفونی کردن دست‌ها بیشتر است و البته باید مراقب مصرف آب هم باشیم.

۵- در دیدار با افراد پرریسک عجله نکنیم. شاید دل خیلی از ما برای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و یا پدر و مادرمان تنگ شده باشد اما بهتر است در دیدار با آنها عجله نکنیم. اگر قرار است به محض نواختن شیپور وضعیت سفید همه فامیل به منزل بزرگ‌های فامیل هجوم ببرند باید در نظر داشته باشند که در میان این همه افراد مختلف قطعا بیماران پنهان و بدون علامت هم هستند و با این کار در واقع داریم سالمندان خودمان را به مهلکه می‌اندازیم. افراد پرریسک دیگر بیماران خاص هستند و بهتر است بر مبنای همان فرمول سالمندان با آنها رفتار شود.

۶- عجله‌ای برای تعطیلات و سفر نداشته باشیم. بهتر است مثل سفر ندیده‌ها حول و ولع سفر رفتن نداشته باشیم و انجام سفر را به زمانی مطمئن‌تر موکول کنیم. به‌راستی سفر در شرایط نگرانی از احتمال ابتلا و عدم امکان انجام بسیاری از کارها با فراغ خاطر چه لذتی می‌تواند داشته باشد؟

۷- زود احساس راحتی و عادی شدن نکنیم. با پایان دوران قرنطینه سراسری، نباید خیلی زود احساس راحتی و عادی شدن به ما دست دهد؛ مادام که کرونا هست و واکسن و درمانی خاص هم ندارد، اوضاع دنیا عادی نیست. این همان هشداری است که مدام از سوی سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشتی کشورها در حال تکرار است. کلا بهتر است کمی احساس نگرانی داشته باشیم و خیلی زود احساس راحتی نکنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم در بدنمان آنتی‌بادی کرونا وجود دارد؟

کرونا چه مدت روی لباس می‌ماند؟ | شیوه پاک‌سازی لباس‌ها از ویروس

ویروس کرونا با شنا کردن منتقل می‌شود؟

آیا مواد خوراکی و آشامیدنی می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد؟

کد خبر 511680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha