چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

کانون توجه بودن برای خانواده سلطنتی جزئی از زندگی است، به همین دلیل هر گونه حضور در امکان عمومی باید بی‌نقص باشد. در این مطلب به نکاتی پرداخته شده که این خانواده در پوشش‌های خود به آن توجه می‌کنند.

خانواده سلطنتي - ملكه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، برای خانواده سلطنتی، کانون توجه بودن جزئی از زندگی است و به همین دلیل هر گونه حضور در امکان عمومی، باید بی‌نقص باشد. خوشبختانه با رعایت چند نکته ساده و ترفند مد و شیک‌پوشی، زنان خانواده سلطنتی می‌توانند آسوده‌خاطر و بدون اینکه خطایی در پوشش داشته باشند، در روزهایی که باد می‌وزد، بیرون بروند یا با کفش پاشنه بلند در اماکن عمومی حاضر شوند.

بیشتر بخوانید:

 ۵ اشتباه رایج که به موها آسیب می‌زند

۶ ماده غذایی که موجب بوی بد بدن می‌شود

برخی از این ترفندهای عرصه مد که اعضای خانواده سلطنتی برای حضورهای عمومی خود به کار می‌بندند، به قرار زیرند:

  • جوراب شلواری با کف پای چسبناک

یکی از اصول نانوشته قواعد تشریفات سلطنتی در حوزه پوشاک، این است که اعضای زن خانواده سلطنتی در حضور عموم باید جوراب‌شلواری رنگ پا یا یکسره بپوشند. اما برای این که پاها در کفش پاشنه‌بلند سر نخورد و راه رفتن را دچار مشکل نکند، زنان سلطنتی، از جمله کیت میدلتون، جوراب‌شلواری‌هایی می‌پوشند که کف پای آن از سیلیکون ساخته شده است.
به گزارش روزنامه سان، دوشس کمبریج از جوراب‌شلواری جان لوئیس خوشش می‌آید که فقط ۷ دلار است و هر سه حالت رنگ پا، سیاه و برنزه را دارد.

  • توری سر

استفاده از توری سر یا گیس‌بند یکی دیگر از ترفندهای دوشس کمبریج است که موقعی که موهایش را بالا جمع می‌کند، به کار می‌برد. این وسیله ارزان قیمت که می‌تواند موها را ساعت‌ها سر جای خود نگه دارد، باعث می‌شود که خانم دوشس نگران باد بردن یا به‌هم‌ریختن موهایش نباشد.
اولین بار که کیت را با توری سر دیدند، اکتبر ۲۰۱۶ بود و پس از آن دوباره در دهم ژوئن ۲۰۱۸ در یک نمایش هوایی به مناسبت صدمین سالگرد نیروی هوایی سلطنتی در کاخ باکینگهام، متوجه استفاده ایشان از گیسوبند شدند.

  • رنگ روشن

ملکه الیزابت دوم نیز برای حضورهای عمومی خود از کلک‌های مد بهره می‌برد. یکی از واضح‌ترین ترفندهای او، که تصمیم خودش بوده، پوشیدن رنگ‌های روشن است. با این که به نظر می‌رسد این ملکه ۹۴ ساله صرفا به خاطر علاقه به رنگ روشن چنین لباس‌های براقی می‌پوشد، اما دلیل اصلی این است که او می‌خواهد همه جا حتی در میان جمعیت به آسانی دیده شود. در یک برنامه مستند به نام «ملکه ۹۰ ساله»، سوفی، کنتس وسکس، توضیح می‌دهد که «او باید در میان جمعیت از بقیه متمایز باشد تا مردم بتوانند بگویند ملکه را به چشم خود دیده‌اند.»
وی می‌گوید: «یادتان باشد که ملکه وقتی جایی می‌رود، حلقه اطراف او به دو، سه، چهار، ده یا حتی پانزده نفر هم می‌رسد. پس کسی که می‌خواهد او را ببیند، می‌تواند بگوید که گوشه کلاه ملکه را دیده است.»

  • کلاه شانه‌دار

از آنجا که کلاه یکی از پوشاک‌های ضروری در بعضی مراسم است، اعضای خانواده سلطنتی باید خاطر جمع باشند، در روزی که باد می‌وزد، کلاهشان را باد نخواهد برد. یکی از راه‌ها برای نگه داشتن کلاه روی سر، استفاده از کلاه‌هایی است که داخل آنها شانه یا کشی تعبیه شده که کلاه را به سر گیر می‌دهد.
رزی اولیویا، دوزنده کلاه، به مجله فوربس می‌گوید: «تمام کلاه‌هایی که من می‌دوزم یا شانه دارند یا کشی که خیلی راحت پشت گوش و زیر تمام مو می‌نشیند و اصلا دیده نمی‌شود.»

  • کفش بزرگتر از اندازه

بارها در عکس‌ها دیده شده که دوشس کمبریج و مگان مارکل کفش‌هایی پوشیده‌اند که گویی زیادی بزرگ هستند. با این که برخی ممکن است فکر کنند لابد اشتباهی در پوشاک آنها رخ داده است، اما اعضای زن خانواده سلطنتی بی‌دلیل چنان کفشی نمی‌پوشند.
به گفته هاریت دیوی، متخصص پوشاک و مد، پوشیدن کفش بزرگتر از اندازه پا ترفندی است که بسیاری از افراد سرشناس  برای جلوگیری از تاول زدن پا به کار می‌بندند.
وی در گفت‌وگویی با روزنامه سان، توضیح می‌دهد که پای شما بعد از مدت طولانی سرپا ایستادن ورم می‌کند برای همین، «ستارگان مشهور معمولا کفش خود را یک سایز و گاهی دو سایز بزرگتر می‌گیرند تا در پایان مراسم طولانی یا فرش قرمز، با پای تاول‌زده به منزل بازنگردند.»

  • دامن و پارچه سنگین

یکی از پراستفاده‌ترین ترفندهای مورد علاقه خانواده سلطنتی، اضافه کردن وزنه به دامن و پایین پیراهن است تا باد شدید، صحنه افتضاحی ایجاد نکند. استوارت پروین، یکی از طراحان لباس‌های ملکه الیزابت، به روزنامه دیلی‌میل گفته است که او وزنه‌های نوارمانندی را شبیه آنچه برای پرده به کار می‌برند، در پایین پیراهن‌های ملکه می‌دوزد تا دامن کمتر تکان بخورد.

کد خبر 513796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha