پرورش گل و گیاه در خانه اتفاقی جادویی است؛ گذشته از طراوت و حس خوب مراقبت،‌ اینکه بتوانید از گیاهانی که خودتان پرورش داده‌اید در تهیه دمنوش و غذا استفاده کنید بسیار لذت‌بخش است.

گياهان دارويي

به گزارش همشهری آنلاین،  در همین رابطه ۶ گیاه پرمصرف و محبوب برای پرورش در خانه را به شما معرفی می‌کنیم. پرورش این ۶ گیاه دارویی به فضای زیادی احتیاج ندارد و به راحتی می‌توانید در گلدان کنار پنجره یا یک بالکن کوچک آن‌ها را پرورش دهید.

بسیاری از گیاهانی که از آنها برای طعم دادن به غذاهای خود استفاده می‌کنیم دارای مزایای دارویی اثبات شده‌ای هستند و ترکیبات ضد التهابی، ضد قارچ و ضد باکتری دارند. خواص شناخته شده این گیاهان در برطرف کردن نیش حشرات، دفع سموم بدن، تنظیم دستگاه گوارش و یا تقویت سوخت و ساز بدن چیزی شبیه معجزه است.

علاوه بر اینکه بسیاری از آنها طعم و عطر غذا را نیز بهتر می‌کنند حتی می‌توانید از آن‌ها برای داشتن خوابی خوب استفاده کنید. این اینفوگرافی مشاوره‌ای است در مورد آنچه که می‌توان پرورش داد. همه این گیاهان به راحتی در یک گلدان رشد می‌کنند؛ می‌توانید بذر آن‌ها را پرورش داده و یا نهال و گیاه کوچک آن‌ها را خریداری کنید.

داشتن یک باغچه دارویی چیزی بیش از دارو برای شما به ارمغان می‌آورد؛ گیاهان از احساس لمس گرفته تا طعم و رایحه تجربه طبیعی بی‌نظیری به ما هدیه می‌دهند. با این شش گیاه شروع کنید و به زودی مجموعه گیاهان خود را بزرگ‌تر کنید:

برای دریافت فایل اصلی کلیک کنید

طراحی اینفوگرافی: مصطفی سرخوش

منبع: هال استرد آپ

کد خبر 540316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha