تهیه کالا یا محصولی از فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند یک خرید خوب و تجربه‌ای موفق باشد، اگر در هنگام خرید به این نکات توجه کنیم.

خرید آنلاین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در شرایطی که ماندن در خانه از هر موضوعی برای سلامتی ما و خانواده واجب‌تر است، فروشگاه‌های اینترنتی خرید را برای ما بسیار راحت کرده‌اند. در این سبک از خرید می‌توانیم در خانه بنشینیم و کالای مورد نیاز خود را در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی از نظر طرح و شکل و قیمت بررسی و بهترین را انتخاب کنیم. و در نهایت بسته‌های خود را در منزل تحویل بگیریم بدون اینکه مجبور شویم خانه را ترک کنیم. اما برای اطمینان پیدا کردن از امنیت در خرید خود چه باید بکنیم؟

  • فروشگاه و شهرت آن را بشناسید

اگر فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید از قبل می شناسید، بدون نگرانی خرید خود را انجام دهید، چون در صورت بروز مشکل در خرید، فروشگاه آماده پاسخگویی و رفع مشکل شما است. اگر فروشگاهی را برای خرید نمی‌شناسید، می‌توانید از تجربه خرید دوستان و نزدیکان‌تان بهره‌مند شوید. اما اگر این راه هم برای‌تان باز نبود، به سایت فروشگاه مدنظرتان بروید، اعتبار سایت را با داشتن نماد الکترونیک در پایین صفحه بسنجید و نظرات کاربران و مشتریان فروشگاه را بررسی کنید و نسبت به آن خرید انجام دهید. در صورت نبود این موارد، سعی کنید فروشگاه دیگری را برای خرید بررسی کنید.

  • هیچ ارزانی بیش از حدی بی‌حکمت نیست

فروشگاه‌های آنلاین که محصولات خود را با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد بازار به فروش می‌رساند، مشکوک هستند پس باید هوشیارتر باشید. در صورتی که محصولی با قیمتی بیش از حد پایین عرضه می‌شود، به این نکته توجه کنید که ممکن است محصول از راه‌های قانونی خریداری نشده باشد یا تقلبی باشد. گاهی نیز، محصولی با قیمت ناچیز برای فروش آگهی می‌شود و شما سفارش می‌دهید، مدتی بعد با شما تماس می‌گیرند و از نبود موجودی محصول در انبار می‌گویند، بعد کالاهای دیگری را به شما پیشنهاد می‌دهند که نه آن قیمت مطلوب را دارد و نه آن کیفیت مدنظر شما.

  • شرایط حمل و نقل شرکت را بررسی کنید

برخی از فروشگاه‌ها هزینه‌های گزافی برای حمل و نقل و ارسال کالا ثبت می‌کنند که ممکن است حتی از تخفیف احتمالی که به خرید شما داده‌اند بیشتر شود. باید پیش از ثبت سفارش از هزینه ارسال مطلع شوید و با علم به این موضوع، خرید خود را انجام دهید. نسبت به فروشگاه‌هایی که مدت زمان ارسال را بیش از ۱۰ روز تعیین می‌کنند، محتاط عمل کنید.

  • از فروشگاهی که اطلاعات اضافه می‌خواهد، پرهیز کنید

تمام فروشگاه‌های اینترنتی در هنگام ثبت سفارشات اطلاعات کلی از جمله نام، شماره تماس، آدرس و ایمیل را از شما می‌خواهند اما هیچ فروشنده‌ای به اطلاعاتی مانند شماره حساب و موارد اینچنینی نیاز ندارد. برخی فروشگاه‌ها سوال‌های عمومی از جمله علایق و سلیقه شما را در لیست ثبت نام خود قرار می‌دهند که تمام آنها باید اختیاری باشد و شما باید در ارائه اطلاعات محتاط باشید. در یک کلام راه را بر شرکت‌هایی که به حریم خصوصی شما احترام نمی گذارند، ببندید.

  • آیا برای خرید نیاز به ایجاد رمز عبور دارید؟

اغلب فروشگاه‌ها از شما می‌خواهند هنگام خرید، یک حساب کاربری با رمز عبور باز کنید، در صورتی که امکان خرید بدون باز کردن حساب کاربری وجود دارد، به شما پیشنهاد می‌شود بدون باز کردن حساب، خرید خود را انجام دهید اما اگر این کار الزامی است، رمز عبوری منحصر به فرد انتخاب کنید تا امنیت کافی را برای شما فراهم کند.

  • آیا سایت ایمن است؟

هنگام خرید، پیش از وارد کردن اطلاعات کارت شخصی خود بر روی درگاه فروش، به این نکته توجه داشته باشید که آدرس وب‌سایت در صفحه با "https:" شروع شود، نه "http:" این اطلاعات کوچک به شما می‌گوید وب‌سایت برای محافظت از اطلاعات شما امن و رمزگذاری شده است. پس به حرف s توجه کنید.

  • رمز دوم پویا امنیت خرید را تضمین می‌کند

بهترین راه برای ایمن ماندن از خطر کلاهبرداری‌های اینترنتی و فیشینگ، استفاده از رمز دوم پویاست. حالا که این امکان برای شما فراهم شده است، با استفاده از آن جلوی خطرات احتمالی را بگیرید.

کد خبر 502830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha