چاق کردن صورت و داشتن گونه‌های گرد و برجسته، اغلب صورت را زیباتر و جوان‌تر نشان می‌دهد، درحالی‌که گونه‌های فرورفته اغلب نمایانگر پیری و یا مشکلات سلامتی است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال صورت‌های پر و گونه‌های برجسته هستند که روش‌های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. در این مطلب ۱۲ روش طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم.

زیبایی - صورت - پوست - آرایش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هاوکن‌یو، روش‌های طبیعی و درمان‌های خانگی زیادی برای برجسته کردن گونه‌ها وجود دارد که مورد تأیید بسیاری از افراد است. برخی از آن‌ها نیاز به فعالیت فیزیکی دارند، برخی باید به‌صورت موضعی به‌کاربرده شود و سایر روش‌ها خوردن مواد خوراکی خاصی را به ما توصیه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

 فیلم | از بین بردن پف و سیاهی دور چشم با این محلول خانگی

طرز تهیه چند ماسک موی خانگی | ۶ ویتامین کلیدی برای افزایش رشد مو

چگونه ابروی زیبایی داشته باشیم؟ | ۱۱ اشتباه رایج در آرایش ابرو

چگونه در خانه موهایمان را رنگ کنیم؟ | ۱۰ اشتباه رایج رنگ‌کردن مو در خانه

فیلم | چگونه در خانه ابروهایمان را رنگ کنیم؟ | رنگ‌کردن ابرو به روش آرایشگران حرفه‌ای

  •  انجام ورزش‌های مخصوص صورت

این ورزش‌ها که “یوگای صورت” نیز نامیده می‌شود، باعث زیبایی و جوانی پوست می‌شود. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت، نشان داده شد افرادی که روزانه ۳۰ دقیقه و به مدت ۸ هفته صورت خود را ورزش می‌دادند، بعداز این مدت پوستی نرم و صورتی جوان‌تر داشتند.
برخی از تمرینات یوگای صورت را در زیر آورده‌ایم:
► لب‌ها را غنچه کرده و هم‌زمان گونه‌ها را بکشید و لبخند بزنید. سپس انگشتانتان را کنار لب‌ها قرارداد و تا بالای گونه‌ها بکشید، به مدت ۲۰ ثانیه صورتتان را در این حالت نگه‌دارید.
► درحالی‌که دهان خود را بسته‌اید، گونه‌ها را تا جای ممکن با هوا پرکنید، این کار را به مدت ۴۵ ثانیه ادامه دهید و سپس هوا را به‌آرامی به بیرون بازدم کنید.
► لب‌ها را به شکل حرف O کنید و لبخند بزنید، سپس انگشتان هر دست را در بالای گونه قرار داده و به‌آرامی بکشید و پایین بیاورید، این کار را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

  • از آلوئه‌ورا استفاده کنید

در بین مواد متفاوتی که برای پوست مفید هستند، آلوئه ورا حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین c و ویتامین E است؛ به همین دلیل، بسیاری از مردم ‌باور دارندکه استفاده از آلوئه‌ورا به‌گونه‌ای خاصیت ضد پیری دارد.

  • آلوئه‌ورا بخورید

یک مقاله علمی معتبر که در مجله‌ی تاریخچه‌ی امراض پوستی منتشر شد، نشان داد زنانی که روزانه یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را به مدت ۹۰ روز مصرف کرده‌اند، پوستشان الاستیسیته‌ی بهتری را نشان داده است. این ماده به شما کمک می‌کند که گونه‌های برجسته‌تری داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید که برخی از افراد نسبت به آلوئه ورا حساسیت دارند.

  • از سیب استفاده کنید

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که سیب به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می‌کند، زیرا دارای ترکیبات زیر است:
♦کلاژن
♦الاستین
♦آنتی‌اکسیدان‌ها

یکی از کاربردهای سیب برای داشتن گونه‌های برجسته و صورت پر، استفاده از آن به‌صورت “ماسک” است. برای این کار، یک سیب را رنده کنید، آن را روی پوستتان ماساژ دهید و پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

  • سیب بخورید

سیب بخورید. سیب چون حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های A، B و C است، برای جلوگیری از آسیب‌های بافتی، باید به‌طور روزانه و منظم مصرف شود. کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث نرمی پوست و پر شدن صورتتان می‌شود.

  • از گلیسیرین و گلاب استفاده کنید

 هر شب قبل از خواب گونه‌هایتان را با یک محلول مرکب از گلاب و گلیسیرین با نسبت‌های برابر ماساژ دهید، این کار باعث آب‌رسانی به پوست می‌شود و آن را تمیز نگه می‌دارد و نهایتاً باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید.

  • از عسل استفاده کنید

بسیاری از افراد بر این باورند که عسل به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد باکتریایی، روی پوست و گونه‌ها طراوت و شادابی ایجاد می‌کند. برخی از افراد ماسک عسل و خمیر پاپایا به نسبت‌های مساوی را پیشنهاد می‌کنند. این ترکیب را بر روی گونه‌های خود بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

  • عسل بخورید

خوردن ۵ الی ۷ قاشق چای خوری عسل طبیعی در روز، علاوه بر سایر مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای پوست را تأمین می‌کند.

  • از شیر استفاده کنید

ازآنجاکه شیر دارای چربی و پروتئین است، بسیاری از افراد احساس می‌کنند که استفاده از شیر باعث تمیزی و طراوت پوست صورت و گونه‌ها می‌شود.

  • شیر بنوشید

شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که باعث تقویت پوست سالم می‌شود:
♦آمینواسید
♦کلسیم
♦ریبوفلاوین (ویتامین B۱۲)
♦پروتئین
♦ویتامین‌های A و D

بسیاری از افراد برای تقویت پوست سالم، روزانه ۳ فنجان شیر می‌نوشند.

  • از روغن استفاده کنید

ادعاشده است که روغن‌های خاصی که مخصوص ماساژ گونه‌هاست، سبب رطوبت و غنی‌سازی پوست می‌گردد و باعث می‌شود پوست، سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. روغن‌های پیشنهادی شامل موارد زیر هستند:
♦روغن بادام که دارای خاصیت نرم‌کنندگی است و باعث زیبایی چهره و بهبودی رنگ پوست می‌شود، همچنین از افتادگی پوستتان جلوگیری می‌کند.
♦روغن آووکادو که برای پوست‌های خشک مناسب است.
♦روغن نارگیل که از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش محافظت می‌کند.
♦روغن‌زیتون

  • آجیل و دانه‌ها

افرادی که از آجیل‌ها و دانه‌های بیشتری در رژیم غذایی‌شان استفاده می‌کنند، به خاطر چربی‌های سالم موجود در این مواد، دارای پوست جوان‌تر و شاداب‌تری هستند.

► نکات کلیدی برای داشتن گونه‌های برجسته

  • از ضد آفتاب استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن، ضد آفتاب از پوستتان در برابر اشعه‌ مضر ماوراءبنفش محافظت می‌کند.
  • اجازه ندهید آرایش برای مدت طولانی بر روی پوستتان بماند. باید به پوستتان اجازه تنفس بدهید تا جوان و شاداب بماند. همیشه آرایش خود را پاک‌کنید و قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را کاملاً بشویید.
  • از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید. این عادت‌ها باعث می‌شوند پوستتان پیرتر به نظر برسد و باعث از بین رفتن خاصیت الاستیسیته‌ی پوست می‌شود.
  • آب بنوشید. وقتی بدن خود را هیدراته نگه‌دارید، پوستتان جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

داشتن صورت پرتر با گونه‌های برجسته، باعث می‌شود افراد زیباتر و جوان‌تر به نظر برسند. روش‌های زیادی برای رسیدن به گونه‌های برجسته وجود دارد، ازجمله جراحی زیبایی و تزریق ژل. همچنین برخی افراد معتقدند که می‌توانید با روش‌های طبیعی گونه‌های پر و برجسته داشته باشید، اگرچه این روش‌ها ازنظر پزشکی اثبات نشده است. این روش‌ها عبارت‌اند از: ورزش‌های مخصوص به‌صورت، استفاده مستقیم از مواد طبیعی و خوردن خوراکی‌های خاص. قبل از این‌که هرگونه درمان خانگی را شروع کنید، حتماً با پزشکتان مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که این روش برای شما کاملاً بی‌خطر است.

کد خبر 501620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha