سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیئت وزیران تعرفه خدمات درمانی و فرانشیز خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال 87 را تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،‌ نمایندگان ویژه رئیس جمهور در انجام امور اجرایی مربوط به بخش درمان، ویزیت پزشکان بخش دولتی و ضرایب تعرفه های خدمات درمانی را تعیین کردند که بر اساس این تصمیم، ویزیت پزشکان عمومی در بخش دولتی بیست و سه هزار و پانصد(23500) ریال ، پزشکان متخصص بیست و هشت هزار (28000)ریال ،پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان سی و پنج هزار(35000)ریال تعیین شده است.

همچنین سقف پرداختی سازمان‌های بیمه گر برای ویزیت اعضای هیات علمی تمام وقت (مشروط به ویزیت مستقیم بیمار) براساس درجه علمی آنها برای استادان 106،دانشیاران 5/104 برابر ، و دانشیاران و استادیاران 5/103 برابر تعرفه‌های ذکر شده خواهد بود .

این مصوبه سهم بیمار در پرداخت ویزیت سرپایی اعضای هیات علمی تمام وقت را را معادل 30 درصد تعرفه های مصوب پزشکان بخش دولتی تعیین کرده است.

هیئت وزیران، فرانشیز خدمات تشخیصی و درمانی سال 1387 برای خدمات بستری در بخش دولتی  را10 درصد و فرانشیز خدمات تشخیصی و درمانی در بخش سرپایی دولتی را 30 درصد تعیین کرده است. دولت در این مصوبه نرخ حق سرانه بیمه خدمات درمانی در 87 را  برابر 55 هزار ریال تعیین کرده است.

این مصوبه، تعرفه متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپی، جراحی و بیهوشی ، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی، هزینه هتلینگ بیمارستان های بخش دولتی و سایر موارد مربوط نیز تعیین شده است. 

تعرفه‌های اعلام شده از فروردین ماه 87 لازم الاجرا است.

این مصوبه در مورخه 8/2/87 از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.  

گفتنی است، هیئت وزیران 28 فروردین ماه در راستای برخورد با افزایش بی ضابطه تعرفه های پزشکی با تاکید بر اصلاح تعرفه‌های اعلام شده توسط سازمان نظام پزشکی، کار گروه ویژه ای را  با عضویت وزرای بهداشت ، رفاه ، اقتصاد ، دفاع و  معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را مامور بررسی و تعیین تعرفه ها پزشکی کرد.

هیئت وزیران ، تعرفه خدمات درمانی، ضرایب تعرفه های خدمات درمانی و فرانشیز خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال 87 را تعیین کرد.

کد خبر 50345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز