جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

دبیر شورای‌عالی نظام پزشکی اعلام کرد: تعرفه خدمات درمانی و تشخیصی بخش خصوصی با افزایش متوسط 15 درصد که معادل تورم است، به سراسر کشور ابلاغ شد

دکتر محمدرضا نوروزی افزود: براساس تعرفه‌های جدید خدمات پزشکی بخش خصوصی که با تصویب و ابلاغ شورای‌عالی نظام پزشکی به سازمان‌های نظام پزشکی استان‌ها اجرایی شده است، ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی 5 هزار تومان، ویزیت پزشکان و دندانپزشکان متخصص 8 هزار و 200 تومان و ویزیت پزشکان فوق متخصص و فلوشیب 10 هزار تومان تعیین شد.

به گفته وی ویزیت پزشکان عمومی با سابقه بیش از 15 سال نیز 20 درصد بیش از سایر پزشکان عمومی تعیین شد که حدود 6 هزار تومان می‌شود.

وی اضافه کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی نیز به‌طور متوسط بین 10 تا 15درصد نسبت به تعرفه‌های سال 86 افزایش یافته است و تعرفه خدمات تخت روز (هتلینگ) بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی نیز که مهم‌ترین چالش بیمارستان‌های خصوصی است، نیز به‌طور متوسط حدود 20 درصد افزایش یافته است.

نوروزی گفت: در تعرفه‌های جدید نظام پزشکی سعی شده است کمترین فشار مالی به بیماران تحمیل شود و تعرفه خدماتی که بیشتر مورد نیاز مردم است، افزایش کمتری داشته باشد، ضمن این‌که تعرفه‌های ابلاغی به‌عنوان سقف تعرفه‌های پزشکی در شهرهای بزرگ اعمال می‌شود.

نوروزی در ادامه افزود: هیأت‌مدیره‌های نظام پزشکی در شهرهای کوچک به تناسب توان مردم تعرفه‌های کمتری را به پزشکان بومی ابلاغ می‌کنند.

دبیر شورای‌عالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: تعرفه خدمات پزشکی بخش خصوصی مطابق جدول مفصلی که تعداد موارد آن نسبت به سال گذشته بیشتر است، به سراسر کشور ابلاغ شده که در این جدول تعرفه برخی خدمات پزشکی 5 درصد و برخی بیش از 20درصد افزایش یافته است.

به گفته وی  به‌طور میانگین افزایش کلی بار مالی تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته حدود 15درصد و معادل تورم در نظر گرفته شده است.

‌سال گذشته ‌براساس مصوبه شورای‌عالی نظام پزشکی ویزیت پزشکان عمومی در بخش خصوصی 4هزار تومان، ویزیت پزشکان متخصص 6 هزار و 900 تومان و تعرفه ویزیت
فوق متخصصان پزشکی 8 هزار و 500تومان اعلام شده بود.

‌همچنین تعرفه خدمات لیسانسه‌های پروانه دار در سال گذشته 3 هزار تومان، فوق لیسانسه‌های پروانه‌دار 3 هزار و 400 تومان و تعرفه دکترای تخصصی معادل پزشک عمومی و 4 هزار تومان تعیین و ابلاغ شده بود که گر چه نوروزی به تعرفه‌های جدید این خدمات در سال 87 اشاره نکرد اما براساس اعلام او، این تعرفه‌ها در سال 87 به‌طور متوسط حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کد خبر 47636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز