بطری آب میوه تازه را روی میز بیمار می گذارد و می گوید:«خیران برای شما فرستاده اند.» بیمار مبتلا به کرونا که روی تخت دراز کشیده است با طلب سلامتی از خدا برای خیران، او را بدرقه می کند.

توزیع بطری آبمیوه تازه برای کرونا

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: جمعیت جنت الرضایی‌ها محله آبشار خودجوش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا فعالیت های متعددی  انجام می‌دهد که تولید و توزیع  ۴تا ۵هزار بطری آب میوه تازه برای بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌های تهران یکی از کارهایشان است. 
اعضای گروه جمعیت جنت الرضایی ها با عنوان «ستاد مردمی شکرانه سلامت» در مسجد جامع سیدالشهدا(ع) محله آبشار گرد هم آمده‌اند تا با کمک نیروهای داوطلب مردمی، سرای محله و مسجد برای بیماران مبتلا به کرونا در تهران آب میوه تهیه کنند. میوه‌ها با کمک هدایای نقدی شهروندان، خریداری و با رعایت اصول بهداشتی شسته و آبگیری می‌شود. اعضای این گروه اعتقاد دارند که تنها با استفاده از ظرفیت‌های محله می‌توان از بحران کرونا عبور کرد. به گفته «امید شنعه» مسئول این ستاد مردمی این طرح با هدف روحیه بخشی به بیماران و کمک به کادردرمانی به صورت متناوب در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود.

علاوه بر این اقدام، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، عملیات پاکسازی و ضدعفونی در چندین مرحله متوالی در نقاط مختلف تهران از جمله منطقه ۲۲ انجام شده است و این فعالیت تا نابودی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت. مساجد، درهای منازل، دستگاه های خودپرداز بانک ها، میدان تره بار، نانوایی ها و وسایل ورزشی بوستان ها از جمله نقاط و مکان هایی است که با استفاده از مواد نانو با ماندگاری ۲۴ ساعته به صورت مداوم گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند. همچنین روزانه بیش از ۳۵ هزار لیتر  مواد ضدعفونی در فواصل مختلف برای پاکسازی محوطه های پرتردد مجتمع های مسکونی، نیمکت ها و وسایل بازی بین مسئولان مجتمع ها و مساجد توزیع می‌شود. 

  • کرونا را شکست می دهیم

شنعه درباره چگونگی تهیه و توزیع آب‌میوه‌ها بیشتر توضیح می‌دهد: «روزانه حدود ۵هزار بطری آب‌میوه تازه از حدود ۶ تا ۷ تن میوه برای استفاده بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونای تهران تهیه و توزیع می‌شود.آب میوه ها شامل آب هویج، سیب، پرتقال یا ترکیبی از این میوه‌ها، شربتِ عسل و آبلیمو است.البته علاوه بر تهیه آب‌میوه، روزانه بیش از ۲هزار و ۳۰۰بسته میوه هم بین بیماران توزیع می‌شود. » به گفته او در این طرح  نیروهای داوطلب درمانی براساس تخصص‌هایشان مانند پرستاری و بهیاری با استقرار در بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا به کمک کادر درمانی می‌روند. تاکنون نزدیک به ۷۰۰ نفر به عنوان خادمان افتخاری سلامت اعلام آمادگی کرده‌اند و اکنون حدود ۱۵۰ نفر در حال خدمت هستند.» شنعه از تولید و توزیع روزانه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک بهداشتی، گان(لباس مخصوص جراحی) و شیلد(محافظ صورت پزشکی) با کمک نیروهای داوطلب  به عنوان دیگر فعالیت های ستاد شکرانه سلامت یاد می کند.

  • پویش نقاشی

طرح دیگری از طرف  این ستاد مردمی برای کودکان با عنوان پویش نقاشی در حال اجراست. شنعه درباره این طرح توضیح می‌دهد:«در این طرح بچه‌ها می‌توانند نقاشی‌های خود را همراه فیلم ۳۰ ثانیهای به نشانی اینستاگرامی shokraneh.pic ارسال کنند. در پایان، نمایشگاه نقاشی از آثار کودکان در بیمارستان‌ها برپا می‌شود.» خیران و شهروندان علاقه‌مند برای همیاری و مشارکت در ستاد مردمی یا اعطای کمک های نقدی می توانند به بزرگراه شهید خرازی، محله آبشار، بلوار هاشم زاده، مسجد جامع سیدالشهدا (ع) مراجعه کنند یا با شماره ۴۴۷۶۸۶۲۸ تماس بگیرند.


 
کد خبر 495901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha