خانه‌نشینی روزهای همه‌گیری کرونا برای بعضی به معنی وقت‌های اضافی زیادی بود که باید به نحوی آن را پر می‌کردند.

دست

شهروندان از کتاب‌هایی که می‌خواندند عکس می‌گرفتند و در صفحه اینستاگرامشان می‌گذاشتند، درباره فیلم‌هایی که دیده بودند می‌نوشتند، از آشپزی‌هایشان فیلم تهیه می‌کردند و به اشتراک می‌گذاشتند یا از ورزش‌های هر روزه‌شان می‌نوشتند. اما برای عده بیشتری خانه‌نشینی به معنی بیکار شدن بود این فکر راحتشان نمی‌گذاشت که اجاره خانه‌شان را چطور پرداخت کنند یا قسط‌هایشان را با چه پولی بپردازند یا خرج خانه را از کجا بیاورند.  
در این میان بعضی صاحبخانه‌ها اجاره‌هایشان را برای یک یا ۲ ماه بخشیدند و بعضی هم این کار را نکردند. اما بعضی مستأجرانی که بیکار شده بودند و با این وجود اجاره خانه هم باید پرداخت می‌کردند، تنها نماندند. خیّران محله کاج دست بیکارشدگان را خالی نگذاشتند و با همکاری و هماهنگی سرای محله کاج برای ۵ نفر از کارگرانی که محل کارشان تعطیل شده بود، کمک هزینه پرداخت اجاره‌بها تهیه کردند.  


«سعیده‌سادات کمال‌آرا» مدیر سرای محله کاج، می‌گوید: «با توجه به اطلاعاتی که از اهالی محل داشتیم، اقشاری را که با شیوع کرونا کارشان را از دست داده بودند، شناسایی کردیم و از خیّران محل خواستیم در تأمین بخشی از اجاره‌خانه آنها سهیم شوند و این اتفاق به سرعت افتاد. ۲ نفر از این افراد کارگر ساختمانی بودند، ۲ نفر کارگر رستوران بودند و یکی از آنها هم کارگر یک آژانس هواپیمایی بود. با این کار توانستیم کمی‌از دغدغه‌های آنها کم کنیم. »
اما این تنهاکاری نبود که در این روزهای همه‌گیری کرونا در سرای محله کاج اتفاق افتاد. آن‌طور که کمال آرا می‌گوید خیّرینی که با این سرای محله در ارتباطند، در تهیه ماسک برای کادر درمان بیمارستان خانواده و همین‌طور تهیه ارزاق برای نیازمندان محله همکاری کرده‌اند: «گروه خیّران محله کاج تقریباً ۴۰ نفرند. این افراد که به‌صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند، سازماندهی شدند. بخشی از آنها در تهیه ماسک کمک کردند. به این صورت که از قرارگاه جهادی ماسک برش‌خورده تحویل می‌گرفتند و می‌دوختند. گروهی هم برای تهیه سبدهای کالا برای اقشار آسیب‌دیده پا به میدان گذاشتند. این گروه همچنین در ضدعفونی کردن اماکن عمومی محله و توزیع مواد ضدعفونی بین شهروندان فعال بودند. »

کد خبر 518384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha