منطقه ۲۲ ، قطب گردشگری شهر تهران است و این ویژگی باعث شده تا اغلب فعالیت‌های عمرانی این محدوده در این راستا صورت گیرد. احداث نخستین دریاچه طبیعی در مسیر رودخانه کن در این منطقه از جمله اقداماتی است که شهرداری منطقه این روزها در حال انجام آن است.

دریاچه

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: چند سال از افتتاح و بهره برداری دریاچه شهدای خلیج فارس و بزرگترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه می‌گذرد و اکنون مراحل اجرای اولین دریاچه طبیعی در منطقه ۲۲ در دستور کار قرار گرفته است. این پروژه در نوع خودش کم نظیر بوده و می تواند یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران شود. رودخانه کن یکی از شاخه‌های رودخانه کرج است و از دامنه قله ۳ هزار و ۹۳۳ متری توچال واقع در شمال شهر تهران سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه همشه پر آب  و به سمت جنوب غربی شهر روان است.

«احسان صفایی» معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۲۲ درباره این طرح توضیح بیشتری می دهد و می گوید: «برای ساماندهی مسیل کن برنامه‌ریزی شده با  همکاری معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ، دریاچه ای در این مسیر به بهره برداری برسد. به همین خاطر این دریاچه طبیعی در ادامه مسیر رودخانه کن و در بخش شمالی بزرگراه شهید همت احداث می شود. دریاچه طبیعی کن نزدیک به ۴ و نیم هکتار مساحت دارد و برای پرکردن آن از آبی که از بالای دست وارد مسیر کن می‌شود، استفاده خواهد شد. این محدوده از مسیل کن در طرح جامع به عنوان فضای تفرجگاهی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل بعد از اتمام فعالیت های عمرانی و فنی، عملیات احداث بخش هایی همچون پهلوگاه، مسیر پیاده‌روی و آماده سازی فضای سبز در محدوده این دریاچه توسط معاونت خدمات شهری منطقه آغاز می شود.»

او در ادامه می افزاید: «این دریاچه طبیعی جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. برای مثال به خاطر وسعت زیاد این دریاچه پرنده های مهاجر بسیاری در فصل زمستان برای اسکان موقتشان این بستر را انتخاب و در آن اتراق می کنند. محور کن و به ویژه رودخانه کن با قابلیت تبدیل به محور دائمی شهر تهران، نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت منظر شهری و افزایش عرصه‌های سبز و باز دارد و اکنون از عناصر مهم کالبدی شهر تهران محسوب می‌شود.»

کد خبر 496785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha