۴ بوستان تا پایان فصل بهار در منطقه ۲۲ به بهره‌برداری می‌رسد تا تعداد بوستان های موجود در محله‌های این منطقه به بیش از ۸۰ بوستان برسد.

بوستان 22

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: طبق آمار ۴۰درصد از وسعت منطقه ۲۲ را پوشش گیاهی و فضای سبز تشکیل داده است، با این حال برخی از محله‌های این منطقه از داشتن بوستان محروم است. «علی نوذرپور»شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه توسعه فضای سبز یکی از الویت‌های مدریت شهری این منطقه است می‌گوید: «علاوه بر ساخت بوستان آسمان در مجتمع مسکونی آسمان برای شهروندان این مجتمع، ۴ بوستان دیگر هم در محله کوهک ، دریاچه ،شهرک الهیه فرب و واقع  و ناحیه ۳  ساخته می شود.»

  • پاتوقی برای دورهمی های اهالی

نوذرپور معتقد است در بسیاری از محله ها منطقه می‌توانیم با حداقل هزینه ها و امکانات، پارک های محلی برای استفاده مردم هر محله ایجاد کنیم. او در ادامه می گوید: «برای ارتقاء و توسعه فضاهای سبز منطقه، ساخت بوستان‌های محلی با توجه به سرانه مورد نیاز شهروندان هر محله پیش‌بینی و اجرا  می‌شود. خاکبرداری، آب پاشی، تحکیم پهنه، نصب المان‌ها، نصب سنگ فرش، نخاله برداری، کف پوش زمین بازی و احداث مسیر تردد از جمله اقدامات انجام شده برای ساخت بوستان ها است. همچنین این بوستان ها دارای امکانات مناسب تفریحی و زیست محیطی مانند ست وسایل بازی کودکان، ست بدنسازی، آلاچیق، نیمکت، مخازن زباله و فضای سبز برای استفاده کودکان و سایر شهروندان است. . » نوذرپور  به وضع فضای سبز این منطقه اشاره می‌کند و می‌افزاید: «با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در منطقه ۲۲ و آلودگی شهر تهران توسعه فضای سبز و کاشت درختان در بوستان ها و معابر سطح منطقه اهمیت ویژه ای دارد و اگر منصفانه نگاه کنیم شهرداری منطقه ۲۲ در زمینه توجه به فضای بصری شهر و افزایش سرانه فضای سبز تا به امروز در وضعیت مطلوبی قرار داشته و انجام این فعالیت‌ها برای توسعه و ارتقا منطقه همچنان ادامه دارد. » 

کد خبر 497415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha