همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم. در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند.

پيگيري از ما

همشهری آنلاین_ابوذر چهل امیرانی:  در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه، شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

  • شاداب‌سازی حاشیه بزرگراه شهید نواب

بزرگراه شهید نواب در ضلع شرقی منطقه ۱۷ قرار گرفته است. متأسفانه در این بخش از منطقه، به‌خصوص بخش زیرین میدان هوایی ۹ دی، اقدام‌های مناسبی برای زیباسازی و از همه مهم‌تر ایجاد فضای سبز انجام نشده و انگار به حال خود رها شده است. به همین دلیل کمتر کسی رغبت می‌کند در این محدوده حضور پیدا کند. از مسئولان شهرداری می‌خواهیم اقدامی برای شاداب‌سازی این بخش از منطقه انجام دهند تا چهره آن برای حضور خانواده‌ها قابل تحمل شود. با این اقدام‌ها امنیت نیز به این محدوده برمی‌گردد و شاهد حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها در این بخش نخواهیم بود.  
مرتضی جهانی
ساکن خیابان ابوذر

  • محمدرضا افخم/معاون خدمات شهری شهردار منطقه۱۷/ایجاد ۹ هزارمترمربع فضای سبز

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

از آنجا که شهرداری منطقه همواره در ارتقا و افزایش سرانه‌های فضای سبز و جلب رضایت شهروندان تلاش می‌کند، عملیات کاشت گل و نهال به مساحت ۸ هزار و ۹۵۱ مترمربع در محوطه میدان ۹دی انجام شد. یک زمین بایر زیرپل میدان ۹دی قرار داشت که با بررسی‌های میدانی، توسعه و بازپیرایی فضای سبز آن مورد توجه قرار گرفت و ۹هزارمترمربع فضای سبز در این محدوده ایجاد می‌شود. در این اقدام با توجه به شرایط زیست‌محیطی و کمبود نور طبیعی در زیر پل، با تشخیص کارشناسان فضای سبز از گیاهانی استفاده شده که با نور غیرمستقیم زیست‌پذیر باشند. همچنین برای‌ تردد آسوده عابران پیاده، مسیری در بین فضای سبز ایجاد شده تا محیطی مفرح و شاداب به وجود آید.  

  • درختان بوستان‌ها را دریابید

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

بیش از یک‌سال و نیم است که شهروندان برای قطع زنجیره کرونا از حضور در مراکز شلوغ مثل بوستان‌ها خودداری می‌کنند، اما چندی است حضور خانواده‌ها در این محیط‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شده و تعداد این جمع‌ها به خاطر گرمای هوا درحال زیاد شدن است. با نگاه به درختان بوستان‌ها به خوبی متوجه می‌شویم که نیاز به رسیدگی دارند و متأسفانه تعداد زیادی از آنها مورد حمله حشرات قرار گرفته‌اند. این وضعیت در بین برخی از درختان معابر هم دیده می‌شود و لازم است اقدامی برای مبارزه با حشرات و رسیدگی به وضعیت آنها انجام شود.  
جواد کریمی
ساکن محله وصفنارد

  • علیرضا فرخی /رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ /اجرای عملیات محلول‌پاشی درختان 

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

عملیات محلول‌پاشی درختان موجود در فضای سبز و معابر نواحی سه‌گانه منطقه١٧ درحال اجراست. این طرح با هدف تقویت و افزایش مقاومت طبیعی درختان به تنش‌های محیطی شروع شده است. این عملیات که از اواسط اردیبهشت شروع شده، تا پایان این طرح در همه بوستان‌ها ادامه دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در عملیات گیاه‌درمانی هم، از نمونه کود کامل بادرصد پتاسیم بالا در محلول‌پاشی استفاده می‌شود. از زمان شروع این طرح تاکنون، درختان برخی از بوستان‌های منطقه محلول‌پاشی شده و مابقی نیز محلول‌پاشی خواهند شد. خوشبختانه اجرای این طرح مفید و نتیجه‌بخش بوده و امیدواریم اثرات مثبت آن را در شادابی و سرسبزی هرچه بیشتر فضای سبز منطقه ببینیم.  

  • به جایگاه‌های اتوبوس رسیدگی شود

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

همه روزه تعداد زیادی از ساکنان منطقه با اتوبوس به محل کارشان می‌روند. اگرچه لازم است اقدامی برای افزایش خطوط اتوبوس انجام شود و در این زمینه مسئولان شهری قول داده‌اند با ساخت ۳ زیرگذر جدید در منطقه، امکان دسترسی همه محله‌ها به اتوبوس فراهم شود، اما ضروری است فعالیت‌های بهتری برای نظافت ایستگاه‌های فعلی انجام شود. منطقه ما در اطراف زمین‌های بایر زیادی مثل اراضی خط آهن قرار دارد که با وزش باد، گرد و خاک زیادی روی صندلی ایستگاه‌های اتوبوس می‌نشیند و باعث کثیفی لباس افراد منتظر در جایگاه‌ها می‌شود. از مسئولان درخواست رسیدگی داریم.  
مونا خدامرادی
ساکن محله بهاران

  • سعید سراج/معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۷/نظافت روزانه ایستگاه‌ها

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، آراستگی سرپناه‌های ایستگاه اتوبوس و بی. آر. تی در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه قرار گرفته است. بر این اساس ضد عفونی و نظافت سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس در حال انجام است. هدف از انجام این کار ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، کاهش‌ تردد وسایل نقلیه شخصی و قدم برداشتن برای دستیابی به شعار «آسمان آبی، هوای پاک» است. به همین دلیل طبق برنامه زمانبندی ضد عفونی، نظافت و پاکیزگی مستمر سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس و بی. آر. تی به‌صورت روزانه انجام می‌شود و جزو برنامه‌های مستمر این اداره است.  

  • اهالی از دست سگ‌ها امنیت ندارند

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

از زمستان سال گذشته تاکنون تعداد سگ‌های ولگرد در محله‌ها بیشتر و باعث ترس اهالی، به‌خصوص بانوان و کودکان شده است. این سگ‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها به دنبال غذا هستند و حتی مثل گربه‌ها در کنار سطل‌های زباله پرسه می‌زنند. اگر به محدوده خط آهن تهران‌ـ تبریز و تهران‌ـ اهواز بروید، این سگ‌ها را می‌بینید. این درحالی است که بیشتر اهالی از این مسیرها برای رفتن به محل کار یا منازل خود استفاده می‌کنند. از آنجا که این حیوانات ممکن است هار باشند، احتمال گاز گرفتن و بیمار شدن مردم وجود دارد. از مسئولان مربوطه می‌خواهیم اقدامی برای جمع‌آوری سگ‌ها انجام دهند.  
سودابه حبیب‌پور
ساکن محله ابوذر شرقی

  • معصومه غلامعلی/رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ /جمع‌آوری سگ‌ها شروع شده است

پـیگیری از ما پـاسخ از مسئولان

منطقه ۱۷ در بافت کامل شهری پایتخت قرار دارد و جزو مناطق حاشیه تهران نیست. به همین دلیل حضور سگ‌های بدون صاحب در آن کمتر است. با این وجود گشت ویژه شناسایی و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در منطقه ۱۷ راه‌اندازی شده و همه روزه فعالیت می‌کند. اعزام اکیپ زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب با هدف رفاه و امنیت شهروندان و صیانت از سلامت ساکنان منطقه۱۷ انجام شده و این حیوانات پس از جمع‌آوری به محل‌های مخصوص منتقل می‌شوند تا غربالگری، واکسن‌کوبی و پلاک‌گذاری شوند. ساکنان منطقه می‌توانند بلافاصله بعد از مشاهده سگ‌های بی‌صاحب با سامانه۱۳۷ تماس بگیرند تا برای جمع‌آوری آنها اقدام شود.  
 

کد خبر 604753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha