مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران به همراه مدیران ارشد شهرداری از سه‌شنبه شب تا صبح دیروز در حالت آماده‌باش قرار داشتند و از نزدیک بر کار برف روبی و پاکسازی معابر اصلی و فرعی نظارت کردند.

برف و ترافیک

منصور باقر صاد قائم مقام معاونت خدمات شهری در این باره گفت: تا‌کنون هیچ گزارشی در مورد اخلال تردد در سطح شهر به‌دلیل لغزندگی و آبگرفتگی دریافت نشده است.وی از وقوع چندین شکستگی درخت در خیابان‌های اصلی خبرداد که با حضور به موقع اکیپ‌های خدمات‌رسان جمع‌آوری شد و هم‌اکنون تردد در معابر اصلی و فرعی روان است. به گزارش همشهری، حجم مکاتبات مردمی با سامانه 137 نشان‌دهنده آن است که امسال نخستین تجربه بارش برف در پایتخت با شکستن تعداد زیادی از درختان همراه شده است.

به‌نظر می‌رسد امسال بارش زود هنگام برف در دومین ماه پاییزی روی درختانی که هنوز پر برگ بودند به سنگین‌تر شدن بار برف روی شاخه درختان و در نهایت شکستن آنها انجامیده است. بنا براین گزارش، مشاهده درختان شکسته شده در معابر اصلی و فرعی برخی از شهروندان دلسوز و حساس نسبت به حفظ فضای سبز شهری را بر آن داشت تا در کنار صدها کارگر خدمات شهری با هر وسیله‌ای که در اختیار داشتند نسبت به تکاندن درختان و سبک بار کردن آنها اقدام کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در مناطق شمالی تهران میزان بارش برف حدود50 سانتی متر نیز گزارش شده است همین امر به تسریع کار شن پاشی معابر اصلی و بزرگراه‌های مناطق شمالی شهر انجامید. در این باره شهردار منطقه 3 تهران گفت: شن پاشی در معابر و بزرگراه‌ها انجام شده و تردد خودروها بدون مشکل در حال انجام است.پژمان پشمچی‌زاده افزود: معابر اطراف اماکن عمومی منطقه همچون مدارس، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز آموزشی از برف پاکسازی شده و برف‌تکانی درختان در بوستان‌ها و معابر منطقه نیز جهت تردد روان شهروندان در حال انجام است.

پشمچی‌زاده به شارژ مخازن شن در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند جهت تسریع در پاکسازی معابر فرعی از شن موجود در این مخازن استفاده کنند. از سوی دیگر بیشترین حجم بارش‌ها در منطقه یک تهران گزارش شده است به همین دلیل مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک گفت: با توجه به حجم بارش در منطقه یک عملیات شن پاشی با استفاده از ماشین آلات سبک و سنگین و 500 نیروی انسانی در سطح منطقه در حال اجراست تا از لغـــزنده شدن معابر منطقه جلوگیری شود. نوربخش تصریح کرد: بارش برف در محلات منتهی به ارتفاعات بیشتر از سایر محلات بــوده و حجم گسترده‌ای از عملیات در این محدوده‌ها صورت گرفته است تا مشکل رفت‌وآمد برای شهروندان وجود نداشته باشد. معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک از راه‌اندازی سایت‌های نواحی به‌منظور پخش شن مخصوص و محلول ضد‌یخ در سطح منطقه از آبان ماه خبر داد.

ترافیک صبحگاهی دیروز روان‌تر بود

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: ترافیک صبحگاهی دیروز نسبت به روز گذشته روان‌تر بود و حوادث بسیار کمتری در معابر پایتخت رخ داد.همایون فتاحی افزود: خوشبختانه با آماده باش کامل مرکز کنترل ترافیک و حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و پلیس راهور، دیروز در سطح شهر مشکل یخ‌زدگی و آب گرفتگی نداشتیم.وی ادامه داد: بیشترین کندی ترددها را در بزرگراه‌های شهید همت، شهید حکیم، شهید صدر و شهید شیخ فضل‌الله نوری شاهد بودیم.

کد خبر 150769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز