گروه‌های داوطلب محلی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه‌های سلامت سراهای محله در ۲۰ محله منطقه ۱۵ تشکیل شده است.

اهدا اقلام بهداشتی به بیمارستان شهدای گمنام منطقه 15

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: بیمارستان شهدای گمنام در منطقه ۱۵ این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفته و روزانه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری می‌شوند. «وحید رضا محمدی» شهردار منطقه ۱۵ در این‌باره می‌گوید: « در طرحی با عنوان «سپاس» اهدای اقلام بهداشتی با هدف کمک به مدافعان سلامت در حال انجام است.» به گفته وی، اقلام بهداشتی شامل ۲ هزار و ۷۰۰ ماسک فیلتردار، دستکش و پک‌های میان وعده بود که با توجه به نیاز شبکه بهداشت و درمان بیمارستان شهدای گمنام، برای به کارگیری در امور درمانی و کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا به مدافعان سلامت اهدا شد.
 در حال حاضر گروه‌های داوطلب محلی توسط اداره سلامت منطقه ۱۵ در حال تشکیل هستند که «اکبر مختاری» معاون اجتماعی شهردار منطقه ۱۵ در این‌باره توضیح می‌دهد و می گوید: «با توجه به ضرورت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و مقابله با شرایط خاص، اداره سلامت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه۱۵ با همکاری مسئولان خانه‌های سلامت سراهای محله در ۲۰ محله منطقه به تشکیل گروه‌های داوطلب محلی پرداخته است.»
او ادامه می‌دهد: «اعضای این گروه‌ها شامل پرستاران، پزشکان و امدادگران داوطلبی هستند که در شرایط بحرانی در کنار شهروندان قرار می‌گیرند. امدادگران داوطلب با همکاری گروه‌های جهادی به ضدعفونی معابر اصلی، دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های اتوبوس و کوچه‌ها و منازل مسکونی می‌پردازند در حال حاضر اعضای این گروه داوطلب به ۱۰۰ نفر می‌رسد و شهروندان داوطلب منطقه ۱۵ برای پیوستن به گروه‌های داوطلب می‌توانند به سراهای محله مراجعه کنند.»

کد خبر 498052

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha