همشهری آنلاین: مذاکرات مقامات فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی اولی هاینونن، با مقامات ایرانی در محل سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این مذاکرات دکتر علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سرپرستی هیئت ایرانی را بر عهده دارد.

دکتر محمد سعیدی، معاون امور بین‌الملل و برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی و مسئولان وزارت خارجه حضور دارند. هرمن ناکارت، مسوول بخش منطقه‌ای پادمان در آژانس اولی هاینونن را در این مذاکرات همراهی می‌کند.

هاینونن معاون محمد البرداعی در امور پادمان‌ها، بامداد دوشنبه (۲ اردیبهشت) با استقبال دکتر علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس برای سفری دو روزه وارد تهران شد.

یک مقام مسوول در سازمان انرژی اتمی پیش از این گفته بود که سفر اولی هاینونن، معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور چگونگی رسیدگی به موضوع "مطالعات ادعایی" است.

وی اظهارداشت: از آنجایی که بین ایران و آژانس بر سر بررسی مطالعات ادعایی اختلاف نظر وجود دارد، دیدار و گفت‌وگوی روز دوشنبه (امروز) طرفین تنها به چگونگی رسیدن به راه‌حلی برای بررسی این مساله (مطالعات ادعایی) می‌پردازد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته تاکید کرد: محور سفر هاینونن همکاری‌های میان تهران و آژانس است.

کد خبر 49462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز