سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه ورزشی: اگرچه طبق جدول لیگ‌برتر حالا ۵ تیم حداقل روی کاغذ در معرض سقوط هستند اما ۴ تیم صنعت نفت آبادان، پیکان، پگاه رشت و شیرین‌فراز کرمانشاه در شرایط سخت‌تری قرار دارند.

پیکان و نفت نسبت به پگاه و شیرین‌فراز شانس بیشتری برای ماندن در لیگ‌برتر دارند.

این در حالی است که شوک حضور علی‌اصغر مدیرروستا در هفته بیست‌وهفتم به برد پیکان نینجامید.

البته او برای کسب حداکثر امتیازات ۷ بازی باقیمانده روی برخی از بازیکنان خود حساب ویژه‌ای باز کرده است.

بازیکنانی نظیر داریوش یزدانی‌ و ابراهیم توره. از سویی دیگر پگاه رشت در تهران دست به کار بزرگی زد و استقلال را در ورزشگاه آزادی با ۴ گل شکست دارد.

محمدرضا مهدوی، ابراهیم تقی‌پور و رضا چاوشی حالا بهترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شوند اما در این بین شیرین‌فراز اصلی‌ترین مدعی سقوط به لیگ دسته یک است.

قعرنشین جدول لیگ‌برتر با ۱۳ باخت و کسب ۲۰ امتیاز عملاً شانس بقا را از دست داده‌است.

آنها نسبت به پگاه و پیکان تغییر و تحولات متعددی را در کادرفنی خود تجربه کرده‌اند.

تغییراتی که هرگز به نقطه مثبتی ختم نشد تا مربیان یکی پس از دیگری شرایط شیرین‌فراز را ناامیدکننده ارزیابی کنند.

حضور تک‌مهره‌ای چون روح‌الله عطایی نیز سرنوشت شیرین‌فراز را تغییر نداده است.

جدا از ۴ تیم نفت، پیکان، پگاه و شیرین‌فراز تیم‌های دیگری هم خطر سقوط را احساس می‌کنند، حتی ملوان بندرانزلی که در نیم‌فصل نخست حضورش در رده‌های بالای جدول تعجب خیلی‌ها را به همراه داشت، در صورت لغزش به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد.

البته صنعت نفت در هفته بیست و هفتم از مصاف با سایپا برنده بیرون آمد تا ملوانی‌ها پس از شکست خانگی برابر سپاهان کمی جدی‌تر از قبل به ضررهای حاصل از دوشغله بودن محمد احمدزاده بیندیشند.

مدیرروستا: در جدول لیگ یک‌رقمی می‌شویم

علی‌اصغر مدیرروستا شرایط تیمش را مثبت ارزیابی می‌کند. سرمربی پیکان که به تازگی جانشین ساموئل داربینیان شده است خطر سقوط تیمش را انکار نمی‌کند.

وی تأکید می‌کند: «به طور حتم خطر سقوط ما را تهدید می‌کند اما به نظرم طی همین مدت کوتاه پیکان با آهنگ بهتری کار کرده است.»

سرمربی پیکان تصریح می‌کند: «کاری به دیگر تیم‌ها نداریم. اما مطمئن هستم در ۷ بازی باقیمانده نتایج خوبی را کسب می‌کنیم و در جدول لیگ یک‌رقمی می‌شویم.»

دست‌نشان: هنوز هیچ تیمی سقوط نکرده است

سرمربی پگاه گیلان که تیمش در بازی سخت هفته بیست‌وهفتم توانست شکست سنگینی را به استقلال تهران تحمیل کند، امیدوارانه درباره نجات از سقوط سخن می‌گوید: «به بازیکنانم شک ندارم. وقتی در تهران نمایش شجاعانه تیمم را دیدم مطمئن شدم که پگاه نمی‌خواهد سقوط کند.»

دست‌نشان ادامه می‌دهد: «باید در بازی‌های باقیمانده حداقل در ۴ بازی برنده از زمین بیرون بیاییم. فکر می‌کنم با کسب ۱۲ امتیاز دیگر در لیگ برتر می‌مانیم.»

سرمربی پگاه تأکید می‌کند: «هنوز هیچ تیمی سقوط نکرده است. تعداد مدعیان سقوط هم کم نیست. همه تیم‌هایی که امتیازشان از ۳۱ بالاتر نرفته است، در خطر سقوط قرار دارند. در ضمن شاید همین شیرین‌فراز که همه می‌گویند سقوطش قطعی است، در لیگ‌برتر باقی بماند.»

سرمربی شیرین‌فراز نیز در یکی از تازه‌ترین اظهارنظرهای خود ضمن انتقاد از بازیکنانش آنها را مهره‌های ۹۰ دقیقه‌ای ندانسته است.

شهرام مهرپیما تأکید کرده: «بهتر از هر مربی سرشناس دیگری شیرین‌فراز را طی یکی، دو ماه اخیر هدایت کرده‌ام و امیدوارم بتوانم این تیم را در لیگ‌برتر نگه دارم.»

آبادانی‌ها پس از برکناری قاسمپور با تقوی و طوسی چند نتیجه خوب گرفتند اما تقوی هم ازکادرفنی جدا شد تا طوسی مأموریت سخت بقا را به تنهایی ادامه دهد. آنها هفته گذشته سایپا را در کرج ۲ بر صفر شکست دادند تا به ۷ هفته پایانی امیدوارانه نگاه کنند.

در جداول مقابل، ۴ تیم ته جدولی بررسی شده. در این تعداد بازی‌های مستقیم تیم‌های مدعی سقوط کم است و عمدتا در دیدار با تیم‌های میانه جدولی و صدرنشین سرنوشت ته جدول مشخص می‌شود.

کد خبر 48888

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز