جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: در روزی که تقریباً همه چیز شبیه شهرآورد 63 بود، دو تیم از رقابت قهرمانی بازماندند

با تفکرات محتاطانه افشین قطبی و فیروز کریمی، دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال برنده نداشت تا حساس‌ترین بازی فوتبال ایران طبق پیش‌بینی‌ها با تساوی به پایان برسد. شاید اگر استقلالی‌ها در دقیقه 5 به گل نمی‌رسیدند، هیجان و جذابیت‌های 30 دقیقه اول هم از بین می‌رفت تا کسل‌کننده‌ترین شهرآورد سال‌های اخیر انجام شود. بازکردن دروازه حریف در دقایق ابتدایی  بهترین اتفاق ممکن برای استقلالی‌ها بود تا سرخپوشان شوکه شوند.

پاس عمقی علیرضا منصوریان در پشت محوطه جریمه به مجتبی جباری رسید، هافبک بازیساز استقلال با یک پاس دیدنی روانخواه را صاحب توپ کرد تا این بازیکن از اشتباه محمد نصرتی و سپهر حیدری نهایت استفاده را ببرد و مثل بازی رفت دروازه حسن رودباریان را باز کند.بعد از این گل، حرکات دست فیروز کریمی نشان می‌داد او تیمش را به حمله و اداره بازی در میانه میدان تشویق می‌کند ولی بازیکنان استقلال به یک‌باره در لاک دفاعی فرورفتند که این شیوه بازی آنها مطابق با خواسته‌های پرسپولیس بود. تیم قطبی با بازیسازی کریم باقری و عباس آقایی چشم به فرارهای کعبی و نیکبخت داشت و قبل از زدن گل تساوی شماره 10 سرخ‌ها می‌توانست در موقعیتی ایده‌آل برای دومین بار مقابل تیم سابقش گلزنی کند.

محسن خلیلی هم یک بار از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که طالب‌لو توپ را برگشت داد.در دقیقه 28، پرسپولیس گل تساوی را وارد دروازه استقلال کرد. آبی‌ها که پس از سرنگون شدن شیث رضایی توپ را به بیرون نزدند، انتظار داشتند که این کار توسط پرسپولیسی‌ها صورت بگیرد ولی کریم باقری پس از تصاحب توپ بایک پاس دیدنی خلیلی را در پشت مدافعان استقلال صاحب توپ کرد. اشتباه علیرضا منصوریان که خیلی‌ها از قرار دادن او در ترکیب ثابت از کریمی انتقاد کرده بودند، بهترین فرصت برای خلیلی بود تا مهاجم گلزن پرسپولیس برای پنجمین بار طی یکی ، دو سال اخیر طعم  گل زدن به طالب‌لو را بچشد.پس از گل تساوی پرسپولیس، انتظار می‌رفت که بازی از سوی هر دو تیم با شیوه‌ای تهاجمی ادامه یابد اما احتیاط و ترس از شکست، جذابیت‌های بازی را گرفت.

بازی سرد استقلال و پرسپولیس در نیمه دوم هم ادامه داشت و فقط آرش برهانی و کریم باقری دو موقعیت مسلم گلزنی در نیمه دوم ایجاد کردند. البته در 15 دقیقه پایانی سرعت بازی در حال افزایش بود ولی با اخراج باقری و کوشکی همه چیز به حالت اول بازگشت.
در روزی که شهرآورد تهران نسبت به مسابقات قبلی دو تیم کیفیت پایین‌تری داشت، کریم باقری و مجتبی جباری بهترین‌های زمین بودند و غیبت آنها در بازی روز پنجشنبه به طور حتم کیفیت فنی این مسابقه را نزدیک به صفر می‌کرد.تساوی پرسپولیس و استقلال بهترین خبر ممکن برای سپاهان بود. 

قطبی: مستحق برد بودیم
سرمربی پرسپولیس پس از پایان بازی، تیمش را برتر از استقلال توصیف کرد و گفت: «در این بازی موقعیت‌های زیادی داشتیم که از فرصت‌های استقلال جدی‌تر بود. به نظر من برد حق پرسپولیس بود ولی متأسفانه به خواسته خود نرسیدیم.

البته بازیکنان من شجاع و نترس بودند و عملکرد آنها را تحسین می‌کنم.»وی در ادامه افزود: «شروع خوبی نداشتیم که این موضوع فشار و استرس زیادی روی بازیکنان ایجاد کرد ولی خوشبختانه شاگردان من حرفه‌ای بودند و در نهایت گل تساوی را وارد دروازه حریف کردند. البته به هیچ عنوان دوست نداشتم که بازی مساوی شود ولی از شانس‌های خود استفاده نکردیم، ضمن اینکه بازی احساسی دو تیم در مساوی شدن این دیدار نقش زیادی داشت.» او در مورد قهرمانی تیمش می‌گوید: «8 بازی دیگر باقی مانده که 24 امتیاز دارد و مطمئن باشید که پرسپولیس در پایان فصل قهرمان خواهد شد. اگر به قهرمانی پرسپولیس اعتقاد نداشتم مطمئن باشید که الان در این تیم سرمربیگری نمی‌کردم.»

کریمی: از این نتیجه راضی نیستم
فیروز کریمی درخصوص شهرآورد 46 گفت: «قبل از بازی گفتم که این مسابقه تساوی ندارد و اگر آرش آن تک‌به‌تک را گل می‌کرد، الان برنده بازی بودیم. از این نتیجه به هیچ عنوان راضی نیستم ولی اعتقاد دارم که بازی از لحاظ فنی در سطح بالایی بود.» وی تأکید کرد: «هر دو تیم فرصت‌های زیادی داشتند ولی موقعیت‌های مسلم گلزنی ما بیشتر بود، البته در مجموع معتقدم که تساوی عادلانه بود.» کریمی در پایان گفت: «همچنان برای قهرمانی در لیگ‌برتر تلاش می‌کنیم ولی هدف اصلی ما قهرمانی در جام حذفی است.»

کاشانی: قطبی اخراج نمی‌شود
قبل از بازی شایعه شد که اگر پرسپولیس 3 امتیاز را نگیرد، قطبی اخراج می‌شود ولی کاشانی این موضوع را تکذیب می‌کند. مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص گفت: «هرچند با این مساوی فاصله ما با سپاهان زیاد شد اما تصمیمی در مورد تغییر کادرفنی نداریم و قرار نیست قطبی اخراج شود. او تا هر وقت بخواهد می‌تواند در پرسپولیس مربیگری کند.»

کد خبر 47646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز