جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

مهدی ربوشه: وقتی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در واکنش به پیشنهاد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مبنی بر تعویق شهرآورد بزرگ پایتخت، شدیداً مخالفت نشان داد

و تأکید کرد که بازی باید در همان تاریخ از پیش تعیین‌شده برگزار شود،  به کمتر ذهنی خطور می‌کرد که به فاصله کمی، این سازمان از مواضع قبلی خود برگردد.حالا طبق اعلام رسمی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، مسابقات لیگ‌برتر پس از پایان هفته سی‌ویکم، 40 روز به تأخیر خواهد افتاد.

این اتفاق به خصوص از ناحیه مسئولان فدراسیون فوتبال به بهانه تقویت تیم‌ملی مورد توجیه قرار گرفته است.

هرچند به نظر می‌رسد سازمان لیگ با توجه به فرصت کم باقی‌مانده، عملاً راه دیگری را پیش‌روی خود نمی‌دیده است اما از ابتدای فصل نیز تاریخ رقابت‌های تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی موضوع مبهمی نبود.

همه چیز روشن بود، درست مثل برنامه‌ریزی اشتباه فدراسیون فوتبال. خبر به تعویق افتادن 40 روزه مسابقات لیگ برتر دومین تصمیم عجیب  فدراسیون فوتبال است.

حالا در طول کمتر از دو ماه، فدراسیون دو اشتباه بزرگ را مرتکب شده است؛ تعلل نا‌به‌جا در انتخاب سرمربی تیم‌ملی و عملی نکردن وعده پایان دادن به رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی تا قبل از نیمه خردادماه.

این تعطیلی عجیب و غریب که در هیچ کجای دنیا نمی‌توان نمونه‌اش را پیدا کرد، از  از یک سو، شرایط بدنسازی تیم‌ها را به مخاطره می‌اندازد و از سویی دیگر میزان کیفیت فنی رقابت‌های لیگ‌برتر را به پایین‌ترین سطح ممکن خواهد رساند.

این در حالی است که باشگاه‌ها برای بازیکنانی که در تیم‌ملی حضور ندارند، عملاً برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای در نظر نگرفته‌اند.

در این میان، فدراسیون در مواجهه با این پیشنهاد عجیب که از سوی شخص یا کمیته‌ای مطرح شده، وظیفه‌ای جدی بر دوش دارد. هرچند صورت مسئله نشان می‌دهد فدراسیون حامی اصلی این طرح به حساب می‌آید.

کد خبر 48387

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز