شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

کریم اعظمی: یحیی گل‌محمدی برای ماندن در نبرد قهرمانی باید از علی دایی عبور کند.

شاید رویارویی با یحیی یادآور خاطرات شیرین گذشته برای دایی باشد، زمانی که او مثل یحیی بعد از سال‌ها بازیگری لباس مربیگری بر تن کرد تا در اولین تجربه، جام قهرمانی را بالای سر ببرد. حالا گل‌محمدی برای رسیدن به آرزوهایش  باید دوست صمیمی‌اش را شکست دهد.

صباباتری هفته گذشته مقابل شیرین‌فراز قعرنشین غافلگیر شد تا در عین ناباوری پیروزی 2 بر صفر را با تساوی عوض کند. امتیاز از دست دادن در بازی امروز امیدهای یحیی را برای رسیدن به قهرمانی کمرنگ می‌کند ولی شکست دادن سایپا که این روزها شرایط خوبی ندارد همچنان صباباتری را در کورس قهرمانی نگه خواهد داشت.

صبا نیم‌نگاهی هم به بازی سپاهان خواهد داشت و توقف سپاهانی‌ها بهترین اتفاق ممکن برای شاگردان یحیی خواهد بود، البته صباباتری که 46 امتیازی است حتی با تساوی در بازی امروز جای پرسپولیس را در رده دوم جدول می‌گیرد.

صبا در صورت شکست دادن سایپا 49 امتیازی می‌شودو در کرمانشاه اگر سپاهان مقابل شیرین‌فراز بازنده شود فاصله امتیازات دو مدعی جدی قهرمانی به عدد یک می‌رسد.

تنها نگرانی گل‌محمدی در بازی امروز غیبت حاجی زاده، سعید بیگی و حمید فرزانه است که مشکلات صباباتری را در خط دفاعی بیشتر می‌کند. البته با توجه به شرایط بحرانی تیم دایی، پیروزی صباباتری چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

یحیی: تقابل با دایی حساس نیست

گل‌محمدی در آستانه این بازی حساس در خصوص رویارویی‌اش با دایی می‌گوید: «این موضوع  هیچ حساسیتی ندارد و ما فقط یک رقابت 90 دقیقه‌ای خواهیم داشت.»

گل‌محمدی دیدار با سایپا را یک بازی حساس برای تیمش می‌داند: «حساسیت این مسابقه برای ما بیشتر از سایپا است چراکه صبا در کورس قهرمانی است و تحت هر شرایطی باید 3 امتیاز را بگیریم. البته سایپا تیم مقتدری است و ما فریب نتایج اخیر این تیم را نمی‌خوریم.»

گل‌محمدی در پاسخ به این سئوال که صباباتری چقدر شانس قهرمانی دارد، می‌گوید: ‌«همه‌جا از قهرمانی سپاهان، پرسپولیس و استقلال اهواز حرف می‌زنند ولی تیم ما بدون حاشیه مدعی جدی قهرمانی است. من سعی دارم در این مورد با  بازیکنانم زیاد حرف نزنم تا آنها تمرکز داشته باشند. البته می‌دانم که آنها اسیر احساسات نمی‌شوند و برای قهرمانی تا آخرین هفته می‌جنگند.»

سپاهان، نگران از خستگی

سپاهان با شکست دادن الاتحاد بازگشت امیدوارکننده‌ای به لیگ قهرمانان آسیا داشت. با شکست مقابل عرب‌ها همه چیز در آسیا برای سپاهان به پایان می‌رسید تا آنها فقط به لیگ برتر و جام حذفی فکر کنند ولی زردپوشان حالا در ۳ جام مدعی هستند که این موضوع  خستگی مفرط بازیکنان را به همراه خواهد داشت.

آنها در شرایطی مقابل شیرین‌‌فراز قرار می‌گیرند که جمعه‌شب به ایران بازگشتند و فقط یک جلسه تمرین کردند.

در ضمن سپاهان در این دیدار محمود کریمی، سیدصالحی و حسین کاظمی را در اختیار نخواهد داشت.

مجید بصیرت سرپرست سپاهان در خصوص شرایط فعلی این تیم می‌گوید: «در لیگ قهرمانان مدعی اول صعود هستیم و در لیگ برتر هم مدعی اول قهرمانی ولی از این می‌ترسیم که بازیکنان خسته شده و با آسیب‌دیدگی‌های شدیدی مواجه شوند. در این مدت سفرهای داخلی و خارجی ما بی‌سابقه بوده و حتی منچستریونایتد هم به‌اندازه سپاهان سفر نکرده است.»

استقلال – پیکان؛ بازی معمولی

ادامه بازی‌های استقلال در لیگ برتر حالا فقط برای آنها جنبه حیثیتی دارد. در این فصل برای اولین بار در طول تاریخ باخت‌های استقلال در جدول دورقمی شده و شکست مقابل پیکان حتی می‌تواند استقلال را از رده نهم به رده دهم ببرد.

پیکان با شکست دادن ذوب‌آهن تا  حدود زیادی از منطقه سقوط فاصله گرفت و حالا شکست دادن استقلال به طور حتم برای اصغر مدیرروستا جذابیت‌های خاصی خواهد داشت.

پیکان ۳۳ امتیازی در صورت شکست استقلال و تساوی ذوب‌آهن و را‌ه‌آهن می‌تواند از رده چهاردهم به رده یازدهم صعود کند. خبر خوشحال‌کننده برای پیکانی‌ها این است که استقلال محسن یوسفی و مهرداد پولادی دو بازیکن آماده خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد.

ذوب آهن -  راه‌آهن

گفتنی است که در یکی دیگر از ۴ بازی باقیمانده هفته بیست و نهم ذوب‌آهن و راه‌آهن در فولادشهر مقابل هم قرار می‌گیرند.

بیژن ذوالفقارنسب سرمربی ذوب‌آهن در خصوص شرایط تیمش می‌گوید: «تمرینات خوبی را بعد از باخت مقابل پیکان پشت سر گذاشتیم و نقاط ضعف بازیکنان را به آنها گوشزد کردم. هدف ما این است که چند پله به رده‌های بالاتر صعود کنیم و نباید به سادگی امتیاز از دست بدهیم. به نظر من راه‌آهن حریف سرسختی است ولی تیم ما توانایی شکست آنها را دارد.»

داود مهابادی سرمربی موفق راه‌آهن هم این دیدار را یک بازی سخت برای تیمش توصیف کرد و گفت: «بعد از باخت به استقلال سعی کردیم تا بازیکنان را از لحاظ روحی در فرم ایده‌آل قرار دهیم چون لیگ را باید با قرار گرفتن در یک جایگاه مناسب به پایان برسانیم. امتیاز گرفتن از ذوب‌آهن در اصفهان کار سختی نیست و اگر بازی همیشگی خود را ارائه دهیم حتی امکان پیروزی وجود دارد.»

کد خبر 50008

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز