همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اعضای ۱+۵ قصد دارند اواسط آوریل برای مذاکره درباره یک استراتژی که امیدوارند ایران را به رها کردن برنامه هسته‌‌ای ترغیب کند، گرد هم جمع می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از گزارش خبرگزاری رویتر دیپلمات‌های یاد شده از انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و نیز آلمان با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره یک استراتژی هماهنگ برای پرداختن به ایران که هر گونه تلاش برای تولید سلاح هسته‌یی را تکذیب می‌کند، به مذاکره بپردازند.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که دان فرید، کفیل معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا به همراه مدیران سیاسی همتایش در این نشست حاضر خواهند شد.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتری در این باره افزود: آنها قصد دارند درباره مسیر بازدارنده صحبت کنند و قصد دارند درباره مسیر مشوق‌ها و توازن میان این دو صحبت کنند.

مک کورمک گفت که انتظار ندارد این نشست در اروپا انجام شود و اشاره کرد که ممکن است با میزبانی روسیه یا چین انجام گیرد که هر دو نسبت به اعمال تحریم ها علیه ایران اکراه داشته‌اند و قطعنامه علیه تهران را تعدیل کرده‌اند.

پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان گفته‌اند که حاضرند پیشنهادی را که در ژوئن 2006 به تهران در ازای رها کردن برنامه غنی سازی اورانیوم عرضه شده بود، تقویت کنند.

در هر حال تهران اعلام کرده است که فقط با سازمان ملل مذاکره خواهد کرد و از هرگونه تعلیق غنی سازی اورانیوم خودداری کرده است.

کد خبر 48118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز