همشهری آنلاین: رئیس پارلمان لبنان از توافق گروه های موافق و مخالف لبنانی درباره یک سوم تضمینی(10+ 10+10) و اصلاح قانون انتخابات و انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس‌جمهور آتی این کشور خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الاتحاد، نبیه بری اظهار داشت: گروه‌های موافق و مخالف لبنانی برسر انتخاب میشل سلیمان فرمانده ارتش لبنان به عنوان رئیس جمهوری آتی لبنان به توافق رسیدند.[بیشتر]

رئیس پارلمان لبنان همچنین از به توافق رسیدن گروه‌های لبنانی برای تشکیل دولت لبنان بر طبق یک سوم تضمینی(10+ 10+10) و قانون انتخابات 1960 خبر داد. اما درباره بعضی مسائل که حل آنها امکان پذیر است، هنوز توافقاتی حاصل نشد.

به نوشته این روزنامه چاپ امارات، نبیه بری، در سخنان خود همچنین به این موضوع اشاره کرد که از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی درصورت حاصل شدن توافقات منصرف می شود.

رئیس پارلمان لبنان با پیش بینی اینکه عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب به زودی به بیروت سفر خواهد کرد، گفت: با توجه به تماس‌های موجود عمرو موسی تا پیش از 20 آوریل در لبنان حضور خواهد یافت.

وی درادامه افزود: مذاکره‌ای که دبیرکل اتحادیه عرب دعوت به انجام آن کرد، با حضورش در پارلمان لبنان صورت می‌گیرد و درصورت توافق گروه‌های لبنانی بر سر مسائل مربوط به قانون انتخابات، منطقی است که در 22 آوریل لبنان رئیس جمهور داشته باشد و درمقابل در صورت ادامه اختلافات گروه‌های لبنانی، موعد نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری آتی به تعویق می افتد.

درعین حال روزنامه عکاظ چاپ عربستان درشماره امروز خود نوشت: منابع آگاه سیاسی در بیروت فاش کردند: تماس های محلی و منطقه ای گسترده ای برای قانع کردن عمرو موسی به بازگشت به لبنان با هدف از سرگیری تلاش ها در کنار گروه های لبنان در حال انجام است.

تاکنون نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری آتی این کشورهفده بار به تعویق افتاده است.

کد خبر 47771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز