یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

سعید اکبری: مسعود شجاعی در تیم الشارجه تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شده. برای بازیکنی که در جام جهانی بازی کرده و همواره یکی از پاهای ثابت اردوی تیم ملی است، این نمی‌تواند نکته جالبی باشد.

شجاعی در سه بازی گذشته تیم الشارجه از ابتدا در ترکیب ثابت حضور نداشته و از نیمه دوم فرصت بازی یافته است. مسعود چهارشنبه گذشته پیش از بازی این تیم در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اطمینان داشت که در این بازی قطعا فیکس است. اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

او در مقابل الوصل هم جایی در ترکیب ثابت تیم نداشت و روی نیمکت نشست. شجاعی از نیمه دوم به بازی رفت اما نتوانست در شب که تیمش خیلی ضعیف بازی کرد، در زمین کاری کند. نیمکت‌نشینی او در این تیم یک موضوع غیرطبیعی است.

در ابتدای فصل هم مسعود به دلیل مشکلاتی که با مربی تیم داشت در دیدارهای تدارکاتی خیلی فرصت بازی نیافت. فاندرلیم به دلیل غیبت مسعود در جریان اردوی اول شارجه با بازیکن ایرانی خوب رفتار نکرد اما در ابتدای فصل این مشکل به گونه‌ای حل شد. اما امروز گویا دوباره همه چیز به نقطه اول بازگشته.

فاندرلیم به بازیکن ایرانی‌اش کمتر بازی می‌دهد و معمولا او را روی نیمکت می‌گذارد. مرد هلندی بعد از باخت مقابل الوصل در مورد علت نیمکت‌نشینی شجاعی می‌گوید:‌ «من با توجه به مسایل تاکتیکی که در نظر داشتم او را روی نیمکت گذاشتم. اما در نیمه دوم احساس کردم که شجاعی می‌تواند به تیم کمک کند...» بعد از محرومیت شجاعی از دو بازی این تیم، الشارجه موفق شد دو بازی خود را در لیگ ببرد.

گویا این دو برد روی نیمکت نشینی مسعود خیلی تاثیر داشته. مسعود این را تائید می‌کند و به همشهری امارات می‌گوید: «طبیعی بود که بعد از دو برد مربی به ترکیب برنده‌اش دست نزند.» اما انگار مشکل عمیقتر از این حرف‌هاست.

چون حتی بعد از دو باخت متوالی هم مسعود شجاعی، جایی در ترکیب این تیم ندارد. فاندرلیم که با ترکیب فعلی‌اش در دو بازی قبلی نتیجه، در بازی سوم هم ناکام بود. مسعود ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم حتما در بازی‌های بعدی تیم باشم.»

این روزها شایعه برکناری فاندرلیم از تیم شارجه جدی‌تر از گذشته شده است. ظاهرا بازی الوصل آخرین فرصتی بود که به این مربی داده بودند و بعد از ناکامی در این دیدار، باید منتظر اتفاقات جدیدی در این باشگاه بود.

فاندرلیم می‌گوید:‌ «من با الشارجه قرارداد دارم و باید باشگاه در این باره تصمیم‌گیری کند.»

شجاعی می‌گوید: «نتایج تیم برای هیچکس راضی‌کننده نیست. چون تیم ما در لیگ هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد باید به فینال جام حذفی می‌رسیدیم...» این بازیکن آخرین فصل حضور خود را در امارات پشت سر می‌گذارد و خیلی خوب می‌داند که بدون هیچ مقامی این لیگ را ترک خواهد کرد.

الشارجه در لیگ هم شانسی برای قهرمانی ندارد و با 19 امتیاز تیم پنجم لیگ است. شجاعی می‌گوید: «در پایان فصل دیگر قراردادم را با این تیم تمدید نمی‌کنم.» او در ابتدای فصل هم قصد داشت تیم الشارجه را ترک کند اما با زیرکی باشگاه نتوانست برود. «ولی این بار دیگر آنها نمی‌توانند مرا نگه دارند...»

در ابتدای فصل باشگاه الشارجه برای ترانسفر مسعود پول زیادی را خواست که این معامله با ولفسبورگ را برای شجاعی خراب کرد. «من پولی از باشگاه می‌خواستم. فکر می‌کردم اگر آن را دریافت نکنم می‌گذارند که بروم. ولی پولی خواستند که سه برابر آن بود. همین مسئله باعث شد به بوندسلیگا نروم.

چون ولفسبورگ هم پول خوبی به من نمی‌داد.» ولی در تابستان آینده قرارداد مسعود با تیم الشارجه تمام می‌شود و به راحتی می‌تواند به اروپا برود. او در این باره می‌گوید:‌ «شک نکنید که من در فصل بعدی به اروپا می‌روم و به احتمال زیاد در بوندسلیگا بازی می‌کنم.»

هشمهری امارات

کد خبر 45624

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز