سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری امارات: روز اول هفته یازدهم رقابت‌های دوری الامارات با دو گل از ایرانی‌ها همراه بود

جالب‌ترین نتیجه این هفته آنجا رقم خورد که تیم النصر در زمین اختصاصی خود میزبان تیم الامارات بود. میزبان موفق شد تیم میهمان را با 5 گل در هم بکوبد.

iین دومین برد لوکا در دوری الامارات بود. این تیم با لوکا روی دور افتاده و گویی در دیگر در لیگ دست‌یافتنی نیست. آنها هفته قبل هم موفق شدند تیم الاهلی را ببرند.
در روزی که سه بازیکن ایرانی در ترکیب تیم الامارات حضور داشتند این تیم یک نتیجه عجیب و غریب را به دست آورد. قابل پیش‌بینی بود که تیم النصر می‌تواند این بازی را ببرد، اما نه با چنین نتیجه‌ای.

 الامارات که این هفته‌ها اصلا وضعیت خوبی ندارد و کاندید اصلی سقوط به لیگ دسته دو است، نشان داد که تمام شایستگی‌های یک تیم سقوط‌کننده را دارد و مستحق رسیدن به این هذف است. این تیم مقابل النصر بازی بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشت و هیچ نشانه‌ای از یک تیم دسته‌ اولی را بروز نداد.

این تیم که تا دقیقه 28 به خوبی مقابل تیم میزبان دوام آورد، به ناگهان وا داد و در شروع نیمه دوم هم خیلی به هم ریخته نشان داد، به‌گونه‌ای که بارها دروازه خود را باز شده دید. در این بازی ابتدا تیم النصر بود که به گل رسید. این تیم در دقیقه 2 به وسیله گودین مهاجم آفریقایی خود موفق شد دروازه الامارات را باز کند. اما در دقیقه 15 بازی رسول خطیبی بازیکن ایرانی الامارات موفق شد بازی را به تساوی بکشد تا به لوکا نشان دهد همان مهاجم گلزن دورانی است که او در سپاهان مربیگری می‌کرد.

رسول روی سانتر از جناح راست مهدی رجب‌زاده موفق شد با یک ضربه سر عالی دروازه میزبان را باز کند تا این دیدار به تساوی کشیده شود. رسول با این گل تعداد گل‌های خود را در دوری الامارت به عدد 6 رساند درست مثل رضا عنایتی که الان در لیگ 6 گله است. اما این تازه شروع بازی برای النصر بود.

 میزبان خیلی بهتر از تیم الامارات بازی می‌کرد و مستحق رسیدن به گل بود. در دقیقه 28 یک بار دیگر برای النصر موقعیت گلزنی پیش آمد. این بار هم دوباره گودین توانست دروازه تیم الامارات را باز کند. در ادامه نیمه اول باز هم النصر صاحب موقعیت‌هایی شد، اما نتوانست گل بزند تا بازی 2 بر یک به نفع این تیم تمام شود. اتفاقات اصلی بازی، اما در نیمه دوم رخ داد. باز هم در خط حمله الامارات عنایتی و خطیبی حضور داشتند.

رجب‌زاده هم در پست هافبک راست بازی می‌کرد. اما در این نیمه بازیکنان الامارات این‌قدر ضعیف بازی کردند که حتی یک توپ هم به مهاجمان این تیم نرسد. آنها حتی نمی‌توانستند توپ را کنترل کنند و یک پاس درست و حسابی بدهند.

بازیکنان ایرانی هم خیلی تلاش کردند که در این نیمه برای تیم الامارات کارساز باشند، اما واقعا با سه بازیکن نمی‌شود کاری کرد چون هر ایرانی‌ای که صاحب توپ می‌شد دو بازیکن روی پایش می‌آمد. این بود که در نیمه دوم اثری از بازیکنان ایرانی نبود و نتوانستند به درستی روی دروازه النصر موقعیتی خلق کنند. اما در عوض مهاجمان النصر در این دقایق تا دلشان خواست ضربه به سمت دروازه الامارات زدند. در حالی که تنها 4 دقیقه از شروع بازی در نیمه دوم می‌گذشت این تیم دوباره به گل رسید.

 این بار یک ضربه کاشته به سمت دروازه الامارات زده شد و در برگشت محمد ابراهیم هافبک تاثیر‌گذار این تیم با یک قیچی برگردان دیدنی موفق شد دروازه این تیم را باز کند تا بازی سه بر صفر شود. دقیقا دو دقیقه بعد از این گل بازیکنان الامارات به‌راحتی یک توپ را از دست دادند و همین توپ به ابراهیم رسید تا این بازیکن گلزن این‌بار در نقش یک گلساز ظاهر شود. پاس او در موقعیتی عالی به گودین رسید تا این مهاجم جدید النصر، سومین گل خود را به‌راحتی هر چه تمام‌تر وارد دروازه الامارات کند. در دقیقه 62 بازی هم هیمن مهاجم بار دیگر گل زد تا هم 4 گله شود و هم النصر 5 بر یک بازی را جلو بیفتد. البته النصر بعد از این گل دیگر نایی برای حمله کردن نداشت و بازیکنان این تیم اشباع شده بودند. در نیمه دوم رضا عنایتی یک هد خیلی زیبا زد که با بدشانسی این توپ راهی به دروازه نبرد. الامارات با این باخت 5 امتیازی باقی ماند و در قعر جدول جا خوش کرد. ظاهراً این تیم که حالا حالاها در قعر خواهد بود به سلامتی همین هفته‌ها به لیگ دسته دوم سقوط می‌کند. النصر هم با این برد 10 امتیازی شد و در رده نهم قرار گرفت.

علی سامره دوباره در نقش ناجی این تیم ظاهر شد. البته شاید عیل پیش‌بینی نمی‌کرد که گل او این‌قدر سرنوشت‌ساز باشد. بازی الشعب و العین تا دقیقه 85 بازی، یک بر صفر به نفع تیم الشعب بود.

در این دقیقه علی سامره یک نفوذ کرد و یک شوت عالی را به گوشه دروازه العین زد که گلر هر چه تلاش کرد این توپ را مهار کند موفق نشد. ضربه سامره به زیبایی هر چه تمام‌تر وارد دروازه العین شد تا الشعب بازی را دو بر صفر پیش بیفتد. شاید طرفداران الشعب فکر می‌کردند که برای بردن گل سامره هم لازم نبود و این تیم با گل یوسف حسن عبدالله می‌توانست بازی را ببرد. اما ارزش گل سامره زمانی مشخص شد که العین در دقیقه 90 بازی به گل رسید.

 این تیم با ضربه پنالتی عثمان جالو به گل رسید تا بازی را با اختلاف کم ببازد. در واقع گل سامره برای الشعب سه9 امتیاز ارزش داشت. علی در این دیدار عملکرد خیلی خوبی داشت. مهرزاد معدنچی هم مقابل العین 90 دقیقه برای این تیم بازی کرد، اما نتوانست برای الشعب گل بزند. این تیم با شکست العین، یکی از قدرت‌های لیگ نشان داد که شایسته قهرمانی است. با این دیدار، الشعب 5 بازی است که تمام بازی‌های خود را در لیگ برده و به هیچ حریفی باج نداده است.

الشعب با این برد 23 امتیازی شد و تا قبل از بازی دیشب الشباب و الجزیره به طور موقت به صدر جدول دوری الامارات رسید. اگر بازی دیشب این دو تیم مساوی می‌شد الشعب در صدر جدول می‌ماند. این تیم سال گذشته هم با درخشش سامره و کاظمیان تا روزهای آخر در کورس قهرمانی بود، اما یکدفعه همه‌چیز را از دست رفته دید. این تیم در مقایسه با باشگاه‌های دیگر شهر شارجه و یا حتی ابوظبی بسیار تیم نداری است، اما در این دو ساله با بازیکنان ایرانی در لیگ خوب نتیجه گرفته.

میلاد میداوودی کمی بدشانس بود. او اگر کمی شانس داشت مقابل الوحده می‌توانست حداقل دو سه گل بزند. اما با بدشانسی سه توپ این ستاره ایرانی به تیر دروازه الوحده برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت. اما میلاد در مجموع و در بازی اول عملکرد بدی برای این تیم نداشت و در اواخر بازی هم تعویض شد. تیم الاهلی در این بازی بهتر از میزبان خود یعنی تیم الوحده بازی کرد و باید سه امتیاز را مال خود می‌کرد. اما طرفداران این تیم باید تا دقایق آخر بازی منتظر می‌ماندند تا الاهلی به گل برسد. در دقیقه 91 و زمانی که همه انتظار داشتند داور ثانیه‌هایی بعد سوت پایان بازی را به صدا در بیاورد، این تیم موفق شد با گل احد خلیل هافبک تاثیرگذار خود بازی را ببرد و یک سه امتیاز شیرین را از این بازی خارج از خانه به دست بیاورد.

نتایج کامل بازی‌های به شرح زیر است:
الشعب 2 – العین یک
الوحده صفر – الاهلی یک
النصر 5 – الامارات یک

کد خبر 44085

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز