یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری امارات: نتیجه بدتر از این نمی‌شد. البته بدتر از این برای الشارجه. میهمان که با هزار امید به شهر ابوظبی رفته بود تا از الجزیره امتیاز بگیرد در خانه میزبان به چیزی جز شکست دست نیافت.

الشارجه که مسعود شجاعی را از ابتدا در ترکیب نداشت یک بازی بسیار ضعیف انجام داد و این بازی را با 4 گل خورده به پایان رساند. کمی عجیب بود که در یک چنین دیدار حساسی فاندلیم از ستاره ایرانی خود از ابتدای بازی استفاده نکرده است.

این موضوع که انتقاد طرفداران این تیم را روی سایت رسمی باشگاه به همراه داشت، دلیل خاصی نداشت.

فاندرلیم خود قبل از این بازی گفته بود که شجاعی یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان این تیم است، ساعاتی بعد او را از لیست اصلی تیم بیرون گذاشت. مسعود در بازی هفته گذشته این تیم مقابل النصر 90 دقیقه در زمین بازی حاضر بود و نمایش خوبی داشت.

با اینهمه فاندلیم بعد از این بازی گفت که مسعود طبق عادت سعی می‌کرد بازی را بیشتر به جناح چپ ببرد در حالی که جناح راست تیم النصر بسیار آسیب پذیرتر بود. فاندرلیم مقابل الجزیره اما دیگر هافبک ایرانی را از ابتدا در ترکیب ثابت تیمش قرار نداد و او را 75 دقیقه روی نیمکت نشاند.

در نبود مسعود الشارجه بازی بسیار بدی را به نمایش گذاشت. این تیم از همان ابتدا وا داد و تا دقیقه 31 سه بار دروزاه خود را باز شده دید.

زمانی که این تیم با چنین شکستی به زمین رفت همه انتظار داشتند که فاندرلیم در نیمه دوم بازیکن ایرانی خود را به میدان بفرستد. اما او روی تصمیم خود برای نیمکت نشینی مسعود اصرار داشت و او را از ابتدای نیمه دوم به زمین نفرستاد.

در دقیقه 57 بازی بود که الشارجه موفق شد یکی از گلهای خورده را جواب بدهد. موسی حطب مدافع این تیم که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته در این دقیقه توانست یک گل بزند تا بازی سه بر یک شود.

با این گل دوباره امید به اردوی الشارجه بازگشت اما میزبان قدرتمند به خوبی دوباره بازی را کنترل کرد. این تیم در دقیقه 62 هم موفق شد گل چهارم خود را وارد دروازه الشارجه کند تا قطعا این بازی خانجگی را برده باشد.

در دقیقه 75 بود که مربی هلندی تیم الشارجه مسعود را به زمین فرستاد. روزنامه البیان در این مورد می‌نویسد: «فاندلیم شجاعی را خیلی دیر به زمین فرستاد. او با تاخیر زیادی این کار را کرد. شجاعی یک بازیکن تاثیر گذار است و نبود او کاملا در زمین مشخص بود.» اما 15 دقیقه پایانی بازی هیچ حادثه خاصی نداشت.

فاندرلیم قصد داشت با ورود مسعود به بازی، تحرک خط حمله تیمش را بیشتر کند اما تیم الجزیره به خوبی توانست بازی را در کنترل خود بگیرد. در این دیدار اندرسون بازیکن گلزن و برزیلی این تیم هم جایی در ترکیب نداشت.

او به دلیل محرومیت این بازی را از دست داد و گلر اول الشارجه یعنی الماس هم در مقابل الجزیره بازی نکرد. غیبت شجاعی و اندرسون ثابت کرد که خط حمله الشارجه در غیاب این دو بازیکن چقدر ضعیف است.

در اغلب بازیهای این تیم زوج ایرانی- برزیلی برای الشارجه گل می‌زنند و گل می‌سازند و زمانی هم که آنها نباشند، اوضاع خط حمله بسیار بد است.

الشارجه در این دیدار دومین شکست پیاپی خود را به دست آورد. این تیم هفته گذشته هم در خانه بازی را به النصر باخته بود. بعد از این شکست اوضاع به هیچ وجه بر وفق مراد فاندرلیم نیست.

طرفدران این باشگاه در چت روم سایت از این مربی انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که او گلر تیم عامل اصلی این باخت بوده‌اند.

لوکا و تیمش دیگر قابل کنترل نیستند. اگر به این مسئله ایمان نداشتید که لوکا همیشه موفق نیست، حالا باید بایستید و بگویید که او یک مربی کامل است.

به قول یکی از دوستان لوکا، اگر این مرد کروات تنها کمی خوش اخلاق بود و گاهی به دیوانگی نمی‌زد، تبدیل به یک مربی بزرگ می‌شد. ولی حالا او با همین ویژگی‌ها در سطح آسیا مربی شناخته شده‌ای است.

زمانی که او به دوری الامارات رفت و روی نیمکت تیمی چون النصر نشست همه فکر می‌کردند که این یک تصمیم اشتباه از سوی این مربی بوده. او به تیمی رفت که اسیر بحران بود.

اما امروز چهره‌ای که این مرد کروات از تیم النصر ساخته چهره یک تیم مدعی است. این تیم شنبه شب هم در خانه میزبان تیم الوحده بود که موفق شد این تیم قدرتمند را با 4 گل شکست دهد.

النصر در خانه بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. اندورانس ایداهو(2گل)، رناتو، محمد ابراهیم زننده گلهای این تیم بودند. تک گل الوحده را هم الشحی به ثمر رساند. این سومین شکست پیاپی الوحده در دوری الامارت بود.

این تیم هفته گذشته به الامارت باخته بود و یک هفته قبل‌تر هم به الاهلی. اما شاگردان لوکا با این بردی که در لیگ به دست آوردند توانستند چهارمین برد پیاپی خود را در لیگ دشت کنند.

از روزی که لوکا به النصر آمده این تیم تنها یک بازی را باخته است. آنها در دیدار معوقه مقابل همین الوحده یک بر صفر در ابوظبی باختند اما شنبه شب در بازی برگشت توانستند خیلی خوب از این تیم انتقام بگیرند و نشان دهند که واقعا تیمی احیا شده هستند.

النصر با این سه امتیاز و قبل از بازیهای دیشب دوری الامارات تا رده ششم جدول بالا رفت. این تیم تا چهار هفته پیش در دره یازدهم بود ولی حالا تیم ششم است. این نشان از لیاقت‌های لوکا است....

و چه راحت سپاهان این مربی کروات را از دست داد.

نتایج کامل بازی ها به شرح زیر است:

  • حتا صفر- الوصل صفر
  • الجزیره 4 – الشارجه یک
  • النصر 4 – الوحده یک
کد خبر 45133

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز