چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

سعید اکبری: دو کاشته و یک ضربه سر. این سه حرکت از بازیکنان ایرانی الشباب کافی بود تا الجوارح در ابوظبی تیم قدرتمند العین را شکست دهد

جواد کاظمیان و ایمان مبعلی یک شنبه شب گذشته، بار دیگر توانستند برد الشباب را در لیگ رقم بزنند. هر وقت دو ستاره ایرانی روی دور باشند این تیم خوب نتیجه می‌گیرد، در غیر این‌صورت نباید به نتایج الجوارح خیلی امیدوار بود.

 این مسئله بار دیگر مقابل العین ثابت شد. این تیم بازی رفت را با تک گل ایمان مبعلی برده بود و در بازی برگشت هم با تیر خلاصی که این ستاره ایرانی زد؛ موفق شد العین را شکست دهد. «من نمی‌دانم چرا در هر دو بازی تیم با گل‌های من برده... شاید یک اتفاق است. در سال‌های قبل هم این اتفاق افتاده.»

 در شبی که ایمان گل برتری تیم را زد، جواد کاظمیان هم دو گل به ثمر رساند. هر دو گل گوش چپ الشباب به زیبایی به ثمر رسید. هم توپی که از 40 متری توی گل کرد و هم ضربه سری که در یک وضعیت نامتعادل وارد دروازه العین کرد...«البته خودم گل اولم را بیشتر می‌پسندم. خیلی گل جالبی بود. از فاصله دوری زدم.»

جواد با دو گلی که در این بازی زد، تعداد گل‌های خود را در لیگ به عدد 8 رساند. پیش از این ایمان و جواد در زده‌ها با هم مساوی بودند اما جواد در این بازی ‌گوی سبقت را ربود و از مبعلی جلو زد.

  •  در لیگ 8 گله شدی. در مورد دو گلی که در این بازی زدی حرف بزن....


گل اول را خیلی خوب زدم. یک کاشته از فاصله 40 متر گیرم آمد. فکر می‌کردند که سانتر می‌کنم اما مستقیم زدم. خودم خیلی خوشم آمد. گل دوم را هم با سانتر ایمان زدم.

  • در مورد بازی حرف می‌زنی؟


ما یک باخت خیلی بد در هفته گذشته مقابل حتا داشتیم. با اینکه داور آن بازی را بد قضاوت کرد ولی به هر حال از تیم ما انتظارات بیشتر بود. اصلا نباید می‌گذاشتیم که کار به اینجا بکشد. بعد از این باخت بود که دوباره گفتند دیگر تیم الشباب شخصیت قهرمانی ندارد و دارد این شخصیت را از دست می‌دهد. باید العین را می‌بردیم تا نشان دهیم که این حرف‌ها درست نیست. فکر می‌کنم خیلی خوب از پس این بازی سخت برآمدیم.

  • خیلی خوب بازی را 3 بر صفر پیش افتادید. تصور می‌کردید اینقدر بازی را خوب شروع کنید؟


ما برای برد به این بازی رفته بودیم. باید هر طور شده العین را شکست می‌دادیم. البته خیلی از کار تیم در نیمه دوم راضی نیستیم. وقتی با 3 گل جلو افتادیم بچه‌ها بازی را شل گرفتند.

در شروع نیمه دوم بد کار کردیم و گذاشتیم که العین راحت جلو بیاید. البته این تیم اگر هم گل زد فقط روی اشتباه بازیکنان ما بود. روی هر سه گلی هم که این تیم زد گلر و مدافعان ما مقصر بودند. بعد از دو گلی که این تیم زد ما دوباره بد کار نکردیم و به خودمان آمدیم. گل ایمان هم در ببرد تیم خیلی تاثیر داشت.

  • جمعه هم یک بازی خیلی مهم در پیش دارید.


بله، در نیمه‌نهایی جام حذفی یک بازی خیلی مهم با تیم الاهلی داریم. اگر این بازی را ببریم به فینال جام حذفی می‌رویم. یکی از اهداف ما این است که در این جام هم قهرمان شویم. حداقل می‌خواهیم یک جام را به دست بیاوریم. ماموریت اول ما این است که به فینال برسیم. یک نکته جالبی که وجود دارد این است که ما در هفته بعدی لیگ هم باید با این تیم بازی کنیم. 

  • این اتفاق خیلی در امارات رخ می‌دهد. شما با الشعب هم دو بازی پشت سر هم انجام دادید.


(با خنده) من هم از این بابت تعجب می‌کنم. فصل قبل هم در الشعب این اتفاق افتاد و ما دو بار با الاهلی بازی کردیم. برای خودمان هم جالب است. نمی‌دانیم چرا یک وقت‌هایی با یک تیم پشت سر هم در جام حذفی و لیگ بازی می‌کنیم.

جواد کاظمیان دو گل زد، ایمان مبعلی یک گل. اما ایمان در کنار این گل یک پاس گل هم داد و پایه‌ریز گل دو تیم هم بود. «اگر من در این بازی موفق بودم به خاطر کمک بچه‌های دیگر تیم است...» سئوال اساسی از ایمان این است که چرا او مقابل العین اینقدر تاثیرگذار است.

الشباب مثل بازی رفت با گل ایمان دیدار برگشت را هم برد... «از این بابت خیلی خوشحالم. اما نمی‌دانم باید بگویم دلیلش چیست که با گل‌های من العین را می‌بریم.» اما مبعلی می‌گوید که شاید همیشه با انگیزه بیشتر جلوی این تیم باز می‌کند. «من کلا مقابل تیم‌های بزرگ با انگیزه کار می‌کنم. ولی نمی‌دانم که چرا مقابل العین این انگیزه در من بیشتر هم می‌شود.»

 او سال قبل هم برد این تیم را مقابل العین رقم زد. در بازی رفت که در دبی برگزار شد، ایمان دو گل زد و الشباب توانست سه بر یک میهمان خود را شکست دهد. این نشان می‌دهد که بازی موثر ایمان در مقابل العین بی‌دلیل نیست.

«شاید چون با تمام توان مقابل این تیم بازی می‌کنم می‌توانم خیلی خوب به العین گل بزنم.» ایمان یک‌شنبه شب در پایان بازی دریافت که چه گل موثری زده. او روی یک ضربه کاشته موفق شد توپ را به قعر دروازه العین بفرستد. «خوشحالم که بعد از 6 هفته یک کاشته درست و حسابی گیرم آمد.»

ایمان امسال یکی از بهترین کاشته‌زن‌های لیگ بوده. 4 بار کاشته‌های خود را تبدیل به گل کرده. «به همین خاطر تیم‌های حریف به من کاشته نمی‌دهند.» اما مدافع العین در جریان بازی این تیم اشتباه کرد یک کاشته در موقعیتی عالی به ایمان داد. «از آن توپ‌هایی بود که مطمئن بودم گل می‌شود. خوشبختانه گلر حریف هم هر چقدر که شیرجه زد نتوانست آن را بگیرد.»

  • اگر موافقی ابتدا از بازی شروع کنیم.

این بازی برای ما خیلی مهم بود. بعد از باختی که مقابل حتا به دست آوردیم باید این بازی را می‌بردیم. خیلی خوب بازی کردیم. نشان دادیم که تا به حال شانسی در صدر نبوده‌ایم. با اینکه تیم العین این فصل خیلی خوب نتیجه نگرفته اما تیم خیلی خوبی است.

 آنها در آسیا پرقدرت هستند. ولی ما در این بازی مستحق برد بودیم. اگر هم سه گل خوردیم به خاطر اشتباه بازیکنان تیم بود. مدافعان و گلر ما در این دیدار خیلی اشتباه کردند. با این حال در طول بازی خیلی خوب جنگیدند و از نظر بدنی مقابل العین چیزی کم نیاوردند. این برد برای ما خیلی شیرین بود.

  • نشان دادید که مستحق قهرمانی هستید...

خیلی‌ها در این مدت گفته‌اند که تیم الشباب شانسی تا اینجا پیش آمده. اما وقتی که تیمی 6 ماه در صدر است دوم پایین نمی‌آید حتما یک چیزی دارد. من این را قبول دارم که در بعضی از بازی‌ها شانس آوردیم.

 اما آیا دیگر تیم‌ها شانس نیاورده‌اند. تیم‌های الشعب و الجزیره هم در این فصل بارها شانس آورده‌اند. پس این حرف درست نیست که بگوییم تیم الشباب خیلی خوش‌شانس است و به همین خاطر امروز در صدر ایستاده. البته الان خیلی زود است که در مورد قهرمانی تیم بخواهیم حرف بزنیم. راه زیادی در پیش داریم ولی من فکر می‌کنم به احتمال 70 درصد ما قهرمان لیگ باشیم.

  • اگر بازی حتا را می‌بردید الان در صدر 6 امتیاز اختلاف داشتید. برای همه عجیب بود که تیم شما چنین بازی آسانی را ببازد.

در این بازی الشباب خیلی خوب بازی کرد. ولی داور باعث شد که حتا ببرد. چند بازیکن این تیم باید اخراج می‌شدند. داور خیلی به نفع این تیم سوت زد. اشتباهات زیادی داشت و چند پنالتی هم برای ما نگرفت.

 شنیدم که محرومش کرده‌اند و دیگر در لیگ دسته اول قضاوت نخواهد کرد. او در این بازی افتضاح بود وگرنه شک نکنید که ما این بازی را نمی‌باختیم. او به لیگ دسته دو منتقل شده و حالاحالا‌ها بعید می‌دانم در لیگ دسته اول به او قضاوت بدهند.

همشهری امارات

کد خبر 45388

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز