دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

سعید اکبری: دوباره این ایرانی‌ها بود که نتیجه بازی را رقم زدند و در دیداری که 5 بازیکن ایرانی در زمین بازی حاضر بودند، امتیازات تقسیم شد.

یکشنیه شب گذشته دو تیم الامارات و الشعب در شهر راس الخیمه به مصاف هم رفتند که در نهایت بازی 3 بر 3 تمام شد.

در هر دو سو بازیکنان ایرانی در نقش گلزن ظاهر شدند تا مشخص شود که اگر آنها نبودند سطح بازیها چقدر افت می‌کرد.

دیدار این دو تیم با گلزنی میزبان شروع شد. الامارات در دقیقه 26 با ضربه عادل صالح حبوش به گل رسید. اما تیم الشعب که متخصص برگرداندن نتیجه بازی است در همان نیمه اول موفق شد بازی باخته را با برد عوض کند.

این تیم ابتدا به وسیله مهرزاد معدنچی به گل رسید. ستاره ایرانی از روی نقطه پنالتی و در دقیقه 36 موفق شد بازی را مساوی کند. در دقیقه 35 بازی نبیل ابراهیم ستاره امارتی الشعب در محوطه جریمه الامارات صاحب توپ شد که پیش از حرکتی مفید حسن الشریف مدافع الامارت روی او خطای پنالتی کرد و داور بازی را نگه داشت.

بعد از این اتفاق مهرزاد با اعتماد به نفس پشت توپ ایستاد و موفق شد این توپ را تبدیل به گل کند. پیش از اتمام نیمه اول الشعب حتی موفق شد گل دوم خود را هم بزند تا برنده به رختکن برود. در دقیقه 43 ابراهیم نبیل دوباره در نقش یک گلساز ظاهر شد و این بار سیف محمد را در موقعیت گلزنی قرار داد.

این بازیکن هم به خوبی از موقعیتی که گیرش آمده استفاده کرد و موفق شد گل برتری تیم الشعب را در نیمه اول بزند. وقتی دو تیم بعد از یک ربع استراحت دوباره به زمین بازی برگشتند، انتظار می‌رفت که تیم الامارات که در نیمه دوم خیلی بهتر بازی کرده بود، سریعا گل خورده را جبران کند.

این تیم در وقت اول خیلی بهتر از میهمان خود بازی کرد و بارها می توانست گل بزند. اما به دلیل شتابزدگی بازیکنان تمام موقعیت‌ها به راحتی از دست رفت. بهترین موقعیت این تیم هم در دقیقه 6 بازی از دست رفت. سانتر رضا عنایتی داشت تبدیل به گل می‌شد که گلز الشعب آن را به کرنر فرستاد.

بعد از زدن ضربه کرنر هم خطیبی می‌توانست در نقش یک گلزن ظاره شود اما توپ او با بدشانسی از کنار تیر دورازه به اوت رفت. در نیمه دوم همه با این پیش بینی به استقبال بازی رفتند.

اما این تیم الشعب بود که با حرفه‌ای گری دوباره به گل رسید. این بار هم مهرزاد معدنچی در نفقش یک گلزن ظاهر شد تا تعداد گلهای خود را دوری الامارات به عدد 12 برساند. ستاره ایرانی الشعب روی تعلل دو مدافع الامارات که در برخورد به هم توپ را از دست دادند، توپ را ربود و با گلر این تیم تک به تک شد.

مهرزاد این توپ را به گوشه سمت راست دروازه‌بان الامارات فرستاد تا بازی سه بر یک شود. امام این گل بازیکنان تیم میزبان را غیرتی کرد. در دقیقه 57 رسول خطیبی یک موقعیت عالی را به دست آورد.

توپ عمقی از بین مدافعان الشعب گذشت و به این بازیکن گلزن رسید. رسول که در موقعت تک به تک قرار داشت ضربه را زد که گلر الشعب با یک واکنش عالی مانع از گل شدن این توپ شد. در بازگشت دوباره خطیبی توپ را گرفت و ضربه‌ای زد که این بار هم راهی به دروازه نیافت تا شب شب او نباشد.

اما این تازه شروع حملات الامارت بود. میزبان در دقیقه 60 با یک حرکت فوق العاده موفق شد بازی را دو بر یک کند. رجب زاده با پشت سر گذاشتن سه مدافع الشعب به اضافه گلر این را دریبل زد و به زیبایی هر چه تمامتر موفق شد گل چهارم خود را در لیگ بزند.

بازی به نفع تیم الامارات پیش می‌رفت. در دقیقه 72 رضا عنایتی موفق شد گل سوم الامارت را بزند. او و دیگر بازیکنان این تیم می‌خواستند خوشحالی کنند که داور آن را مردود اعلام کرد.

کمک او معتقد بود که رضا در موقعیت آفساید توپ را زده. این موضوع اصلا به مذاق مدیر و سرپرست این تیم خوش نیامد. الزعابی به دلیل اعتراض به داور از روی نیمکت اخراج شد و ثانیه‌هایی بعد حیدوسی مربی تونسی این تیم به سرنوشت او دچار شد.

رضا عنایتی هم که از این بابت عصبانی شده بود یک کارت زرد از داور گرفت. او در ان لحظات احتمالاً فکر نمی‌کرد که قرار است یک دقیقه بعد دوباره شادی را به اردوی این تیم بازگرداند.

رضا در دقیقه 73 موفق شد با یک ضربه مطمئن دروازه الشعب را برای سومین بار بازی کند تا بازی به تساوی کشده شود. بعد از این اتفاق دیگر دو تیم به یک امتیاز قانع بودند و در نهایت جدال ایرانیها به نفع هیچکدام تمام نشد.

نکته اصلی این بازی ان بود که مهرزاد معدنچی با دو گلی که به ثمر رساند توانست گلهای زده خود را در لیگ به عدد 12 برساند و دوباره به صدر جدول گلزنان بازگردد. رضا عنایتی هم در لیگ خود را هفت گله کرد.

تنها سامره بعد از چند هفته گلزنی در این دیدار موفق نشد گلی به ثمر برساند. الامارات به این تساوی 9 امتیازی شد و الشعب هم جمع امتیازات خود را به عدد 25 رساند تا در رده دوم جدول قرار بگیرد.

نفس‌گیرترین بازی برای تعیین تکلیف صدرنشینی را سبزهای دبی بردند. الشباب برای فتح «قلعه الزعیم» یک 90 دقیقه بسیار سخت را در زمین حریف العین پشت سر گذاشت و توانست یکی از مهمترین بازیهای فصل را ببرد.

 این تیم بار دیگر نشان داد که برای قهرمانی چیزی کم ندارد و مستحق رسیدن به این عنوان است. آنها که هفته گذشته در یک بازی تحقیر آمیز و در خانه مقابل حتا باخته بودند، بادی مقابل العین جبران می‌کردند.

اتفاقاً آنها به خوبی توانستند خاطره این باخت بد را فراموش کنند. الشباب یک شنبه شب خیلی بهتر از میزبان خود بازی کرد و با درخشش ستاره‌های ایرانی‌اش توانست سه امتیاز مهم را دشت کند. العین هیچ رقمه نتوانست کاظمیان و مبعلی را کنترل کند.

 جواد در دقیقه 13 بازی زننده اولین گل تیمش بود. البته این تازه شروع آتش بازی الجوارح در زمین العین بود. این تیم در دقیقه 24 به وسیله ریکو بازیکن کلمبیایی خود به گل دوم رسید. گل ریکو را ایمان مبعلی ساخت تا نشان دهد که چه بازیکن موثری است.

 اما نیمه اول نیمه کاظمیان بود. او در دقیقه 45 با سانتر ایمان مبعلی و یک ضربه سر موفق شد دروازه العین را برای سومین بار باز کند. کاظمیان تا اینجا دو گل زده بود.

ایمان هم تا اینجا دو پاس گل داده بود و با یک گل می‌توانست شایستگی خود را به طور کامل ثابت کند. او در بازی رفت دو تیم هم با تیز هوشی تک گل الشباب را زده بود تا تیمش آن بازی خانگی را ببرد. نیمه اول 2 بر صفر به نفع تیم الشاب تمام شد.

در شروع نیمه دوم العین خیلی زود به گل رسید. یک دقیقه بعد از سوت داور رامی یسلم صاحب یک ضربه پنالتی شد و آن را تبدیل به گل کرد تا بازی سه بر یک شود. در دقیقه 51 دوباره میزبان به کل رسید.

این بار مهاجمان العین گل نزدند بلکه عبدالرحمن به اشتباه دروزاه تیم خود را باز کرد تا بازی 3 بر دو شود. بعد از این گل العین خیلی به بازی امیدوار شد. اما ایمان مبعلی با گلی که در دقیقه 79 به ثمر رساند کار را برای این تیم تمام شده کند.

 ایمان با این گل در کنار کاظمیان بهترین بازیکن زمین شد. این دو برد الشباب را رقم زدند تا این تیم دوباره صدر را با قدرت به دست بگیرد. العین خیلی تلاش کرد که بازی را حداقل به تساوی بکشد.

اما حتی گل دقیقه 83 ناصر خمیی هم تاثیری روی برد الشباب نداشت و در نهایت تیم میهمان به امتیاز شیرین را به جیب زد. الشباب این این برد 28 امتیازی شد و در فاصله سه امتیازی تیم الشعب قرار گرفت.

در ثانیه‌های آخر این بازی هم ایمان مبعلی یک کارت زرد از داور بازی گرفت تا در این دیدار همه کارکرده باشد. او با گلی هم که زد تعداد گلهای خود را به عدد 7 رساند. جواد هم در لیگ 8 گله شد. در حال حاضر ایرانیها جدول گلزنان را قرق کرده‌اند.

میلاد میداوودی که قبل از رفتن به دبی قول داده بود در هر بازی الاهلی یک گل بزند، در سومین بازی خود هم هیچ گلی برای این تیم نزد. ستاره ایرانی که هنوز موثرترین بازیکن لیگ برتر است، در الاهلی هنوز پایش به گلزنی باز نشده.

شاید فشاری که روی این بازیکن جوان وجود دارد باعث شده تا مهرداد نتواند برای الاهلی گل بزند. میلاد یک شنبه شب هم خیلی تلاش کرد که به الظفره گل بزند اما موفق نشد و در نیمه دوم هم جای خود را به احمد خلیل داد. او زمانی که بازی تیمش را از روی نیمکت نگاه می‌کرد بسیار ناراحت بود و کسل نشان می‌داد.

خود میلاد هم می‌داند که طرفداران و روسای الاهلی از این او خیلی انتظار دارند. در روزی که او ناکام بود الاهلی موفق شد الظفره را در خانه سه بر یک ببرد. در این بازی میلاد و سیاوش اکبرپور از ابتدا در ترکیب دو تیم حضور داشتند. سیاوش در این بازی به عنوان مهاجم الظفره به میدان رفت.

بعد از اخراج والتنر از این تیم دوباره سیاوش به خط حمله بازگشته. او در کنار اردیسو دو مهاجم این تیم مقابل الاهلی بودند. الظفره اما دوباره باخت تا نتوانسته باشد شکست هفته پیش مقابل العین را جبران کرده باشد.

در این بازی ستاره‌های برزیلی الاهلی در نقش یک گلزن ظاهر شدند. مارکوس اوسانساو گل او الو این تیم را زد و دو گل دیگر را هم سزار به ثمر رساند تا این بار برزیلی‌ها نتیجه بازی را رفقم بزنند. تک گل الظفره را هم در دقیقه 90 نصیب اسحاق به ثمر رساند.

الظفره با این باخت وارد وضعیتی بحرانی شد. این تیم با 13 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت. الاهلی هم با این برد 21 امتیازی شد و در دره چهارم جدول جای گرفت.

نتایج کامل بازی‌ها به شرح زیر است:

  • الامارات 3 – الشعب 3
  • الاهلی 3 – الظفره یک
  • العین 3 – الشباب 4

همشهری امارات

کد خبر 45234

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز