سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سوت نیمه دوم جشنواره فیلم فجر 26 که برخلاف میل باطنی برگزارکنندگانش از نیمه اول جذاب‌تر است از روز چهارشنبه 17 بهمن، با افتتاح سینما آزادی زده می‌شود.

اگرچه به‌نظر می‌رسد، موج‌های اعتراض سینماگران به نحوه داوری هیئت انتخاب که با نامه 45 چهره این حوزه به اوج رسید و با واکنش‌های تندی از اعضای هیات انتخاب مواجه شد، با شروع فصل جدید اکران در جشنواره بار دیگر طغیان کند.

این درحالی است که وزارت ارشاد از جهت‌های دیگر نیز تحت فشار است.از جمله بودجه که بنا بر اخبار چندی پیش قرار است در بخش سینما دچار کاهش 50 میلیارد ریالی شود.

همین مسئله موجب شده تا محمدحسین صفارهرندی به فارس بگوید: حمایت درست و حسابی در این سال‌ها از سینما نشده است و امیدوارم شاهد نگاه مهربان مجلس به سینما باشیم تا خیزی که برای رونق سینما برداشته شده، متوقف نشود.

البته خیز ارشاد با شعار «فیلم خوب، سالن خوب و اکران خوب» چندان بروز خارجی نداشته که نشانه آن فیلم‌های امسال جشنواره و حرف و حدیث‌های انتخاب آنهاست.

همچنین، سینما پیش از آن که از سوی مجلس حمایت شود نیاز به توجه متولی آن یعنی ارشاد دارد و حرمت امامزاده وقتی از سوی متولی آن شکسته شود، انتظاری از دیگران نیست.

از سوی دیگر سوئیچ 15دستگاه خودروی ناقابلی که سال پیش در جشنواره 25 فیلم فجر به برندگان اهدا شد، هنوز به دست صاحبانش نرسیده و حالا در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره 26، معاونت سینمایی ارشاد با گرفتن انگشت اتهام به سوی 2 شرکت ایران خودرو و سایپا قول داده که خود «راسا» جوایز برگزیدگان را می‌دهد.

با این حال مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر، امروز ساعت 18 و 30 دقیقه در مجتمع آسمان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در بخش سینمای جهان جشنواره، 14 سیمرغ به برگزیدگان اهدا می‌شود، که به ترتیب 7 سیمرغ به بخش «جام جهان‌نما– مسابقه سینمای بین‌الملل»، 3 سیمرغ به بخش «جلوه‌گاه شرق– مسابقه سینمای آسیا»، 3 سیمرغ به بخش «در جست‌وجوی حقیقت– مسابقه سینمای معناگرا» و یک سیمرغ به «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» اختصاص می‌یابد.

سینما آزادی نیز بدون هیاهو و روبان پاره کردن از روز چهارشنبه 17 بهمن برای ورود عموم افتتاح می‌شود.

دوستداران سینما به ویژه علاقه‌مندان به این سینمای خاطره برانگیز می‌توانند درست مثل سالن‌های دیگر با خرید بلیت به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند.

کد خبر 43576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز