جشنواره بزرگ صالح با هدف به تصویر کشیدن برکات، توسل‌ها و عبادات در اماکن مقدس با حضور مسئولان کشوری، لشکری و سازمان اوقاف از اوایل اسفند ماه در جوار مرقد مطهر امامزاده صالح(ع) تجریش آغاز به کار کرد.

معماري

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، مدیر آستان امامزاده صالح(ع) درباره بخش‌های این جشنواره فیلم کوتاه گفت: «این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و مستند برگزار می‌شود. هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم‌های کوتاه ۵ تا ۲۵ دقیقه‌ای و مستندهایی تا ۳۰ دقیقه تا اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.»

وی درباره به زمان برگزاری اختتامیه جشنواره گفت: «مراسم اختتامیه در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که جوایزی بزرگ به‌ترتیب ۳۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان برای آثار برتر و نفرات اول تا سوم در نظر گرفته شده است. البته در صورت تداوم محدودیت‌های کرونایی اختتامیه جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.»

رسول صانعی دبیر جشنواره هم درباره محورهای جشنواره گفت: «جشنواره صالح با محورهای سیره، نحوه شهادت امامزاده صالح(ع)، تاریخ ساخت بقعه، کرامات حضرت و تحلیل توحید و امامت و رابطه آنها با برکات عبادات برگزار می‌شود. علاوه بر سه گروه طلاب حوزه و علوم دینی و اسلامی، استادان دانشگاه‌ها و دبیران آموزش پرورش دیگر اقشار مردم هم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. در نظر داریم از ۵ فیلمنامه مناسب جهت تولید حمایت کنیم. البته مستندهایی که از سال ۹۰ تاکنون ساخته شده‌اند حتی اگر در جشنواره دیگری ارائه شده باشند هم می‌توانند در این جشنواره شرکت داده شوند.»

آیت‌الله ‌جوادی آملی در این‌باره گفت: «هنر آن است که انسان بتواند با آن بهشت و جهنم را ببیند. انبیاء و اولیاء درجاتی دارند، ما که در کنار این بقعه‌ها قرار داریم باید بدانیم زیارت جامعه امام هادی(ع) به ما آموخته مزار امامان با مزارهای دیگر فرق دارد و آن برکاتی است که از حضور این اماکن مقدس به ما می‌رسد.» علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۲۲۷۴۸۰۰۹ و ۰۹۱۰۹۱۹۹۱۹۱ تماس بگیرند.  

کد خبر 587066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha