همشهری آنلاین: سینما آزادی همزمان با جشن پایان سال خانه سینما،‌ پس از حدود یازده سال تعطیلی، با حضور مدیران و هنرمندان سینمایی کشور، با اجرای مراسمی ویژه دوباره به عرصه فعالیت‌های هنر هفتم بازگشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفری جلوه معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به سابقه و خاطرات فراوان سینماگران از سینما ازادی ، بازگشایی این سینما را هدیه نوروزی مدیریت فرهنگی به جامعه سینمایی کشور دانست.

وی با اشاره به طرح بازسازی اساسی همه سینماهای کشور گفت : امسال در مجموع 30 سالن سینمایی در شهرهای مختلف بازسازی شد و این تدبیر و روند به عنوان مسئله محوری در برنامه فعالیت های سینمایی کشور در سال 87 نیز قرار دارد.

سینما آزادی، زمانی به خاطرتجهیزات فنی وپرده نمایش مناسب و نیزپرداخت به فیلم های فرهنگی ، یکی ازمراکز مهم سینمایی کشور محسوب می شد به طوری که در سال 1375 با فروش 150میلیون تومانی، لقب پر فروش‌ ترین سینمای ایران را نصیب خود کرد.

این سینما 29فروردین 1376 بر اثر اتصال سیم‌های برق در آتش سوخت و با اینکه ماموران آتش نشانی، سینما دوقلوی شهرقصه را از خطر اتش سوزی کامل نجات دادند، اما به دلیل احتمال ریزش دیوارها، بقایای این سینماها ( که سوم اردیبهشت 1348 ساخته شده بود)، به طور کامل تخریب شد.

درسال 1384، ستاد خبری حوزه هنری اعلام کرد که با توافق مسئولان این حوزه و معاونت اجتماعی-فرهنگی شهرداری تهران، ساخت سینما آزادی در آینده نزدیک آغاز می‌شود و سرانجام این مهم در فروردین 85 به تحقق پیوست و بازسازی ان اغاز شد.

پس از نزدیک به دوسال فعالیت عمرانی ، سینمای ازادی همزمان با بیست وششمین جشنواره فیلم فجر فعالیت موقت خود را اغاز کرد، اما برای تکمیل کارهای تزیینی، این مجموعه سینمایی دوباره تعطیل شد و امروز پس از نزدیک به یازده سال به طور رسمی درهای ان به روی دوستداران هنر هفتم گشوده شد.

خبر خوش بازگشایی این سینما، زمانی تشدید می شود که بدانیم سینما ازادی با 5 سالن سینمایی به جای دو سالن قبلی به استقبال دوستداران سینما می رود.

سالن‌های شهرفرنگ، شهرقصه، شهر هنر و شهر هفتم ، هر کدام با حدود 200 نفر گنجایش و سالن اصلی سینما آزادی با ظرفیت 600 نفر، از امروز پذیرای علاقه مندان به سینمای کشور است.

کد خبر 46678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز