یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

ماراتن جشنواره فیلم فجر، 12 بهمن با شلیک مراسم افتتاحیه آغاز می شود. اگرچه از حالا بازار اخبار جشنواره ای داغ شده است.

روابط عمومی این جشنواره سه خبرمهم، به‌جز اظهار نظرها پیرامون بخش های مختلف جشنواره، روی پایگاه خبری خود قرار داده است.

خبر اول آن که پیش فروش بلیت های بیست و ششمین جشنواره بین ا‌لمللی فیلم فجر از روز 5 بهمن ماه در سینما فلسطین تهران آغاز می‌شود.

هنرمندان، نمایندگان رسانه های جمعی، دانشجویان و نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان ها و نهادها می توانند از این روز تا 9 بهمن ماه برای تهیه بلیت طبق زمان بندی مشخصی به این سینما مراجعه کنند. در این میان فقط دانشجویان می‌توانند با 20 درصد تخفیف، بلیت بخرند.

خبر دیگر هم آن است که ۱۳ عکس از ۱۰ هنرمند، ۹ پوستر از ۷ هنرمند، ۱۰ اثر در حوزه گرافیک محیطی از ۴ هنرمند،۹ آنونس از ۴ هنرمند و ۶ تیزر از ۴ هنرمند در بخش مواد تبلیغی و اطلاع رسانی سینمای ایران درجشنواره رقابت می کنند.

هیئت انتخاب و داوری بخش مواد تبلیغی و اطلاع رسانی سینمای ایران ، متشکل از ایرج تقی پور، تهیه‌کننده، عکاس و مدیر جلوه های ویژه سینما، علی سرتیپی، تهیه کننده و پخش کننده سینما، امیر عابدی، عکاس سینما ، رضا عابدینی، گرافیست، مهدی کرم پور، کارگردان و تیزرساز و حسین گردان، پخش کننده سینما این آثار را از میان ۱۵۶ اثر رسیده به دبیرخانه این بخش انتخاب کردند.

اما خبر آخر این است که بازهم فیلم 2 کارگردان که به «اوف» ختم می شود در جشنواره امسال به روی پرده می روند؛ فیلم های سینمایی «الکساندرا» ساخته الکساندر سوخورف و «الجان» ساخته فولکر شلوندورف که البته اولی روسی است و دومی آلمانی.

فیلم اول اثری ضد جنگ است و فیلم دیگر قصه مردی است که به دنبال کسب معنویت از فرانسه به آسیای مرکزی می رود.

هر دو فیلم محصول ۲۰۰۷ هستند اما با توجه به تجربه های قبلی جشنواره ، بعید به نظر می رسد کسی تحمل دیدن آنها را داشته باشد ؛ البته همیشه استثنا وجود دارد!

کد خبر 42197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز