مجموع نظرات: ۰
جمعه ۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: 17 بهمن روز آغاز بهره‌برداری از مجموعه برج میلاد است. این خبری است که سید رضا میرصادقی، مدیر عامل شرکت یادمان سازه به همشهری داد.

قرار است برای آغاز گشایش مجموعه برج میلاد به روی عموم، سالن همایش‌ها و جشنواره‌های برج میلاد در 17 بهمن‌ماه  همزمان با گرامیداشت برگزیدگان مهندسی عمران ایران و طی مراسمی با حضور مسئولان و دست اندرکاران صنعت عمران، معماری و شهرسازی افتتاح شود.

درباره شکل گیری سالن همایش‌های برج میلاد، باید گفت که قرار داد طراحی سالن همایش‌های برج میلاد به سال 73 بر می‌گردد. کار طراحی و مراحل اولیه ساخت تا سال 1376 به طول انجامید که در آن سال با مطرح شدن بحث برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی، شهرداری وقت تأکید زیادی بر اتمام سریع طرح داشت اما بنا به دلایلی این طرح از اولویت کار شهرداری خارج شد، توقف طرح تا سال 80 ادامه داشت تا اینکه در این سال از سوی پیمانکاران پیشنهاد تغییر کاربری سالن از حالت اجلاس به حالت سالن سینما و فستیوال مطرح و با موافقت روبه‌رو شد بنابراین کار تغییر کاربری با بهره گیری از تجربیات مهندسان داخلی و خارجی انجام شد.

به گفته میرصادقی از نیمه دوم سال 84 اتمام این مرکز با تأکید بر استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا شتاب گرفت و طی 2 سال، 58 درصد کار باقیمانده به پایان رسید.

وی با اشاره به این که مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران متعلق به گروه خاصی نیست و چندین مدیر و مدیریت شهری برای به ثمر نشستن آن نقش داشته اند، گفت: سالن همایش‌های برج میلاد آغاز بهره برداری مرحله به مرحله این مجموعه است که به‌زودی و طی ماه‌های آینده شاهد آن خواهیم بود.

او درباره ویژگی‌های سالن اصلی خاطرنشان کرد: سالن همایش‌ها دارای 9 طبقه و زیربنایی حدود 50‌هزار متر مربع است. ظرفیت نهایی سالن اصلی 2098‌صندلی است که 1414عدد از این صندلی‌ها در همکف و باقی آن در بالکن سالن قرار دارد.

میرصادقی اضافه کرد: شکل نهایی سالن مکعب مربع با ابعاد قاعده 80 در 80 و نمای آن نیز از بتن پیش ساخته و شیشه سبز رنگ تشکیل شده است. علاوه بر سالن اصلی، مجموعه دارای 6 سالن 60 نفره و 2‌سالن 80 نفره و همچنین 4 سالن میتینگ، 3 طبقه پارکینگ با ظرفیت 206 محل پارک، آشپزخانه با قابلیت سرو 5000‌غذا در ساعت، اتاق‌هایی برای رختکن، گریم و تمرین ساز و همچنین یک استودیو و اتاق نودال که قابلیت پخش برنامه زنده را دارند در مجموع پیش‌بینی شده است. در آخرین طبقه نیز تأسیسات سالن شامل هواسازها و سایر تجهیزات فنی قرار گرفته است. علاوه بر این مجموعه از پیشرفته‌ترین نظام‌های تهویه هوا، صوتی و تصویری بهره می‌برد؛ به‌طوری که نظام‌های صوتی و تصویری سالن جزء پیشرفته‌ترین نظام‌های سال 2007 است.

مدیر عامل یادمان سازه افزود: از دیگر ویژگی‌های سالن همایش مجموعه یادمان، امکان پخش تصاویر در سالن اصلی و سایر سالن‌های همجوار و امکان ترجمه سخنرانی‌های هر سالن به 4 زبان است.

کد خبر 42633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز