مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

مدیر عامل شرکت یادمان سازه از آغاز عملیات نصب سازه نگه‌دارنده نمای شیشه‌ای برج میلاد خبر داد و گفت: از ابتدای هفته‌ آینده شاهد نصب نمای شیشه‌ای برج میلاد خواهیم بود.

سید رضا میر صادقی با اعلام این خبر به خبرنگار همشهری افزود: عملیات سوراخ‌کاری بدنه برج میلاد برای نصب نمای شیشه‌ای این برج از دوم مهر‌ماه آغاز شده و پس از ایجاد 670 سوراخ در بدنه بتنی برج میلاد از امروز عملیات نصب سازه نگه‌دارنده نمای شیشه‌ای آغاز می‌شود و از ابتدای هفته آتی، شاهد شیشه‌های نصب شده در بدنه برج خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: ابعاد هر جام از شیشه‌های بدنه برج میلاد 42 در 240، وزن آن معادل 980 کیلو گرم و مطابق با برترین استانداردهای روز دنیا، قطر هر کدام از این شیشه‌ها30 ‌یلی‌متر است.

میرصادقی تصریح کرد: فناوری ساخت این شیشه‌ها در دنیا بی‌نظیر است و طبق قرارداد، از این شیشه‌ها فقط در برج میلاد استفاده خواهد شد و اجازه استفاده از آن در هیچ ساختمان دیگری وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه درخصوص خاصیت شیشه‌های به کار گرفته شده در نمای برج خاطر نشان کرد: شیشه‌های مورد استفاده در نمای برج، دارای رنگ منحصر به فردی است که متناسب با تابش نور تغییر رنگ می‌دهد و با بالاترین تکنولوژی‌های روز دنیا و تحت لیسانس یک شرکت معتبر آلمانی در داخل تولید شده‌است.

وی در ادامه اظهار داشت: دانش ساخت این شیشه‌ از یک شرکت معتبر آلمانی به داخل کشور وارد شده‌ و یک شرکت تولید شیشه داخل کشور هم به منظور ساخت این شیشه‌ها به دستگاه‌های روز دنیا مجهز شده‌است. بنابراین درصورت بروز هر گونه مشکل، امکان جایگزینی شیشه‌ها وجود دارد.

وی تأکید کرد: این نوع شیشه‌ها دارای مقاومتی بالا و بی‌نظیر در مقابل زلزله است.

میر صادقی در پایان در خصوص زمان اتمام نصب شیشه‌‌های برج میلاد تصریح کرد: پیش از این قرار بود کار اجرایی نمای شیشه‌ای برج میلاد 18 ماه به طول بیانجامد اما طبق خواسته یادمان سازه و با توجه به ضرورت اتمام طرح تا قبل از دهه مبارک فجر، کار نمای شیشه‌ای برج در کمتر از 4 ماه و با بالاترین درجه ایمنی و استاندارد صورت خواهد گرفت.

کد خبر 35473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز