مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه 9 با تکذیب برخی شایعات مبنی بر تخریب برج آزادی اعلام کرد : قامت برج آزادی همچنان استوار است و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند.

به گزارش سما، مهندس علیرضا سرگل زهی- شهردار منطقه9 - با اعلام این خبر گفت: پس از بازدیدهای متعددی که مجری پروژه آزادی در سالهای 48 تا 50 از این برج انجام داد، اعلام کرد که برج آزادی یکی از قوی‌ترین، مستحکم‌ترین و فنی‌ترین سازه‌های کشور است و هیچ خطری این بنای تاریخی را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به دقت زیاد در اجرای دقیق و اصول فنی در ساخت برج آزادی اظهار کرد: محاسبات اولیه در احداث این برج به قدری دقیق و متناسب با اصول فنی و مهندسی بوده که پایه های برج آزادی همچنان به همان شکل نخستین باقی مانده است.

سرگل زهی در ادامه افزود: بسیاری از کارشناسان وضعیت فعلی برج را مورد مطالعه قرار داده اند و همگی معتقد هستند که استحکام کافی و قابل قبولی در سازه برج وجود دارد.

شهردار منطقه 9 با اشاره به موقعیت برج‌ آزادی گفت:  اگرچه سندبلاست نامناسب ، وجود آلاینده های زیست محیطی و نگهداری نامطلوب از آن ، اندکی از زیبایی برج آزادی کاسته است، اما این اطمینان وجود دارد که برج آزادی به عنوان یک نماد ملی، از این پس نیز همچون گذشته ، استوار و مستحکم خواهد ماند و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند.

در برخی از اخبار آمده بود ، برج آزادی تهران به دلیل پوسیدگی و نشت لوله های آب محوطه میدان و آبیاری فضای سبز، در معرض تخریب و فروریزی قرار گرفته است.

کد خبر 5084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز