مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: برج میلاد کم کم آماده بهره برداری می شود.در بهمن امسال بهره‌برداری از سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد

 همین روند ادامه پیدا می کند تا برج به همان نماد تهران و بازده توریستی، تجاری برسد.

 آنطور که مدیر عامل شرکت یادمان سازه گفته است، عملیات فنی برج میلاد تا پایان فروردین ماه 87 به پایان می رسد. میرصادقی در این باره به ایسنا گفته است:

«مسلما تکمیل کارهای ساختمانی و نصب تجهیزات در پروژه به معنای بهره‌برداری کامل از آن نیست، بلکه هر مجموعه بزرگی برای بهره‌برداری کامل باید مراحل آزمایشی را پشت سر بگذارد تا مشکلات و نواقص احتمالی مشخص شود. متخصصان و همکاران در تلاشند، تا کارهای فنی بخشی از پروژه برج میلاد را تا پایان فروردین ماه به پایان برسانند و وارد مراحل آزمایش و تست پروژه شویم.»

این وسط کارکنان و کارگران برج میلاد فداکاری می کنند: «از تمام کارکنان خواستیم تا از رفتن به تعطیلات خودداری کرده و برای تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه تلاش کنند.» به گفته میرصادقی، فعالیت های مخابراتی برج میلاد شروع شده است: «می‌توان گفت که برج میلاد هم اکنون وارد فاز بهره‌برداری شده است.»

برج میلاد هم اکنون در مرحله نصب شیشه‌های سازه، راس و بدنه برج قرار دارد. با پایان عملیات نصب شیشه، عملا کارهای اصلی در برج به پایان می‌رسد و فقط انجام کارهای مربوط به معماری داخلی برج باقی می‌ماند که که به گفته میرصادقی این مرحله ه با همت همکاران و به صورت همزمان در حال اجراست:

 «امیدواریم که پروژه به موقع تکمیل شود. تمام توان خود را برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه به کار بسته‌ایم، اما برخی از مسایل غیرقابل پیش‌بینی هستند و ممکن است، این مسایل در کار تاخیر ایجاد کند، به عنوان مثال زمستان سخت امسال از جمله مسایل غیرقابل پیش‌بینی بود که البته مسوولان و مهندسان پروژه برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر عزم جدی دارند.»

از همه اینها گذشته، برج میلاد امسال اولین بازدیدهای علمی را تجربه می کند، هرچند که مدیرعامل یادمان سازه بگوید پیش از این هم گروه های مهندسی و دانشجویی سری به بلندترین ساختمان ایران زده‌اند:

«تا امروز، علیرغم وجود فضای کارگاهی در پروژه تعداد زیادی از گروه‌های مهندسی، دانشجویی و نمایندگان دستگاه‌های مختلف از پروژه بازدید کرده‌اند. در نوروز نیز برنامه بازدیدهای علمی از برج میلاد انجام می‌شود و علاوه بر آن سایت شرکت یادمان سازه به نشانی WWW.YADMAN.IR و WWW.435.IR و همچنین پرتال شهرداری به نشانی WWW.TEHRN.IR از کلیه علاقمندان برای بازدید از برج میلاد ثبت‌نام می‌کند و کسانی که از این طریق ثبت‌نام می‌کنند، برای بازدید از پروژه در اولویت خواهند بود.»

به گفته او رستوران گردان و سایر بخش‌های توریستی برج میلاد به صورت مرحله به مرحله به بهره‌برداری می‌ رسد. پیش از این در بهمن امسال بهره‌برداری از سالن همایش‌های برج میلاد شروع شد.

سالن همایش‌ها دارای 9 طبقه و زیربنایی حدود 50 هزار متر مربع است. ظرفیت نهایی سالن اصلی دو هزار و 98 صندلی است که هزار و 414 عدد از این صندلی‌ها در همکف و باقی آن در بالکن سالن قرار دارد.

شکل نهایی سالن مکعب مربع با ابعاد قاعده 80 در 80 و نمای آن نیز از بتن پیش ساخته و شیشه سبز رنگ تشکیل شده است.

 علاوه بر سالن اصلی، مجموعه دارای 6 سالن 60 نفره و 2 سالن 80 نفره و همچنین 4 سالن میتینگ، 3 طبقه پارکینگ با ظرفیت 206 محل پارک،‌آشپزخانه با قابلیت سرو 5 هزار غذا در ساعت، اتاق‌هایی برای رختکن،‌گریم و تمرین ساز و همچنین یک استودیو و اتاق نودال که قابلیت پخش برنامه زنده را دارند رد مجموعه پیش‌بینی شده است. [میلاد زیبا و تهران آرام]

در آخرین طبقه نیز تأسیسات سالن شامل هواسازها و سایر تجهیزات فنی قرار گرفته است. علاوه بر این، مجموعه از پیشرفته‌ترین سیستم‌های تهویه هوا، صوتی و تصویری بهره‌می‌برد. به طوری که سیستم‌های صوتی و تصویری سالن جزو پیشرفته‌ترین سیستم‌های سال 2007 است.

همشهری امارات

کد خبر 46666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز