شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با سفر بوش به سرزمین‌های اشغالی و چراغ سبز او برای حملات بیشتر نیروهای اسرائیل به نوار غزه در 5 روز گذشته بیش از 140 نفر در این منطقه شهید و زخمی شدند.

در حالی که ایهود المرت قول داده است که به هیچ عنوان حملات به نوار غزه متوقف نشود به دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تمام گذرگاه‌ها و راه‌های ورودی به نواز غزه بسته شده است.

مقام‌های وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرده‌اند که تا چند روز آینده راه‌های ورودی به نوار غزه بسته خواهد ماند که این شامل ترددهای تجاری و مسافرت‌های ‌شخصی نیز می‌شود.

این در حالی است که بحران سوخت، مواد غذایی و کمک‌های پزشکی در این منطقه نیز به بالاترین حد خود رسیده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با محکوم کردن حملات اسرائیل به غزه و دستگیری مبارزان در کرانه باختری، این اقدامات را سیلی‌ای به صورت بوش برای دستیابی به معاهده صلح تا پایان سال‌جاری خواند.

وی با محکوم کردن اقدامات نظامیان صهیونیست در غزه هشدار داد که این اقدامات پیامدهای جدی بر مذاکرات صلح خواهد داشت.

یکی از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درصورت ادامه حملات اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه استعفا خواهد داد.

این در حالی است که وزیر کشور منتخب فلسطین از موفقیت نیروهای امنیتی در بازداشت فردی خبر داد که قصد داشت با اجرای عملیاتی انتحاری، اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس را در زمان برگزاری مراسم نماز جمعه ترور کند.

مسئولان سازمان‌های جهانی به شدت حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. سازمان کنفرانس اسلامی با انتشار بیانیه‌ای تجاوزها و خشونت‌ها  را محکوم کرد و خواستار توقف سریع حملات به نوار غزه شد.

اکمل الدین احسان اوغلو ، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواست مسئولیت‌های خود را بر عهده گیرد و برای پایان دادن به تجاوز مستمر اسرائیل علیه مردم فلسطین و لغو محاصره غیرعادلانه‌ای که علیه مردم فلسطین در نوار غزه تحمیل شده است، مداخله کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از پیامدهای محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی و بر توقف هرچه سریع‌تر حملات به این منطقه  تأکید کرد.

وی اعلام کرد:‌ محاصره نوار غزه مردم این منطقه را از دریافت هرگونه کمک‌های غذایی و سوخت که برای تولید برق ضروری است، محروم کرده است.

همچنین عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب هم در بیانیه‌ای اقدامات ارتش اشغالگر اسرائیل را در زمینه کشتار، تخریب و تهدید به مرگ یک میلیون و ۵۰۰هزار سکنه نوار غزه به شدت محکوم کرد.

معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین هم ضمن انتقاد از آمریکا گفت: این کشور چشم خود را به روی خونریزی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی بسته است و به اسرائیل برای اجرای چنین اقداماتی چراغ سبز نشان داده است.

این در حالی است که در مقابل سکوت بسیاری از کشورهای جهان، کشورهای عربی هم که میزبان بوش بوده‌اند در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند.

از مقاومت دست بر نمی‌داریم

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز عاشورا گفت: ما در روز عاشورای حسینی اعلام می‌کنیم که دو بزدل واقعی که همواره سعی در ایجاد آشوب در منطقه داشته‌اند یعنی جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا و ایهود المرت، نخست وزیر اسرائیل عامل اصلی مشکلات در منطقه بوده‌اند.

لذا در این روز با امام حسین(ع) بیعت می‌کنیم تا زمان نابودی عاملان آشوب از پای ننشینیم.دشمنان ما باید بدانند که پاسخ ما به آنها تنها مقاومت است و ما تا آخرین قطره خون از مقاومت دست بر نمی‌داریم.

کد خبر 42101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز