وزیر امور خارجه در دیدار روپرشت پولنتس، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان گفت: شورای امنیت باید شجاعت به خرج داده و موضوع هسته‌ای ایران را به آژانس برگرداند.

به‌گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متکی با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای، ایران با شفافیت رفتار کرده و متعهد به همکاری همه‌جانبه با آژانس بوده است، خاطرنشان کرد: موضوع هسته‌ای ایران بیهوده در شورای امنیت باقی مانده است.

وی افزود: ما اثبات کردیم که تحریم بر اقتصاد کشورمان بی‌تأثیر بوده و به واسطه آن از حق ملت خود نخواهیم گذشت.

وزیر امور خارجه همچنین از اشتاین‌مایر، همتای آلمانی خود برای سفر به تهران دعوت به‌عمل آورد.

استقبال آلمان

رئیس کمیسیون سیاست‌ خارجی مجلس آلمان نیز در این دیدار گفت: همکاری بیشتر ایران با آژانس و پاسخ به سؤالات آن می‌تواند در تقویت روند فعلی گفتمان این کشور و آژانس آثار خوبی به همراه داشته باشد.

پولنتس با اعلام اینکه این نهمین سفر وی به تهران است و همواره در جهت نزدیکی دو کشور تلاش نموده است، افزود: ما در آلمان براین باور هستیم که پتانسیل روابط ایران با اتحادیه اروپا و آلمان بسیار فراتر از وضع فعلی است.

استقبال از همکاری با آژانس

پولنتس پس از دیدار با سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز از همکاری‌ ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد و گفت: باید از پیشرفت‌های حاصل شده برای حل مناقشات بر سر برنامه هسته‌ای ایران بهره برد.

وی که با ایرنا و واحد مرکزی خبر گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد که در مورد وضعیت گفت‌وگو با آژانس برای حل مسائل باقی‌مانده با جلیلی مذاکره کرده است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد که مسائل باقیمانده در موضوع هسته‌ای ایران ظرف چند هفته آینده حل و فصل شود.

دیدار با بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار همتای آلمانی خود، استمرار حضور نیروهای بیگانه در عراق را باعث تشدید درگیری‌های داخلی و خشونت در این کشور دانست و گفت: ایران به خاطر مردم ستمدیده عراق حاضر به گفت‌وگو با آمریکا شده است.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های ‌گروهی مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی همچنین بر ضرورت تعیین جدول زمانی خروج نیروهای اشغالگر از عراق تأکید کرد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان نیز در این دیدار هدف از سفر به ایران را تبادل‌نظر درباره مسائل منطقه‌ای و بررسی زمینه‌های گسترش روابط فیمابین عنوان کرد.

کد خبر 41883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز