گروه سیاسی: وزیر امور خارجه در جریان سفر دوره‌ای خود به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد مسقط، پایتخت عمان شد و پیام رئیس‌جمهوری برای سلطان قابوس، پادشاه این کشور را به وی ابلاغ کرد.

به همین بهانه با سفیر ایران در مسقط تماس گرفتیم تا با وی درباره دلایل انجام این سفر به‌عنوان بخشی از سفر دوره‌ای منوچهر متکی و محتوای مذاکرات وزیر امور خارجه با مقامات عمانی گفت‌وگو کنیم.

مرتضی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد که در شرایط حساس منطقه‌ای، رایزنی و گفت‌وگوی مقامات ایران با اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس از اهمیت دوچندانی برخوردار است و تمامی کشورهای همسایه با ایجاد تنش در منطقه مخالفند.

وی خاطرنشان کرد که متکی در دیدارهای خود با مقامات عمانی، بر موضع ایران در مورد تحولات لبنان مبنی بر اینکه مردم این کشور باید به‌دور از هرگونه دخالت خارجی سرنوشت خود را انتخاب کنند تأکید کرد.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که آیا منوچهر متکی در سفر خود به مسقط، پیام خاصی برای آمریکایی‌ها داشته است، با تأکید بر این نکته که پیام خاصی وجود نداشته، گفت: اصلی‌ترین پیام ایران و همه کشورهای منطقه برای آمریکا این ا ست که صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و به‌ویژه خلیج‌فارس نباید به هیچ‌وجه با دخالت‌های آمریکا آسیب ببیند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که متکی در سفر خود، از جانب محمود احمدی‌نژاد از سلطان قابوس، پادشاه عمان برای سفر به تهران دعوت کرد و قرار شد تاریخ این سفر در آینده مشخص شود.

کد خبر 37452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز