همشهری آنلاین: وزیر خارجه عمان خواستار پیدا کردن راه حل بینابین برای حل موضوع هسته‌ای ایران و اختلافات غرب با تهران به منظور پرهیز از تنش بیشتر شد.

عمان

مهر نوشت: یوسف بن‌علوی بن‌عبدالله در گفتگو با رویترز نسبت به خطر رو به افزایش جنگ میان غرب و ایران هشدار داد اما در عین حال از وجود فرصت‌های بسیار برای گفتگو و حل مسالمت آمیز تنش‌ها سخن گفت.

عبدالله در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله نظامی غرب به ایران گفت: زمان برای ممانعت از چنین جنگی وجود دارد اما این فرصت طولانی نیست. گروه 1+5 و ایران این فرصت را دارند که به راه حلی بینابین برای این بحران دست یابند. این خطر وجود دارد که نگرانی‌های غرب از برنامه اتمی ایران از کنترل خارج شود.

وزیر خارجه عمان در عین حال خواستار تمرکز بیشتر بر واقعیت‌ها شد و افزود: ما در این سوی تنگه هرمز قرار داریم و تمام تلاش خود را برای تامین امنیت این تنگه بکار خواهیم بست. ناوگان پنجم ارتش آمریکا در بحرین اقدام به گشت زنی در خلیج فارس می‌کند و کشتی‌های آن به وفور در تنگه هرمز رفت و آمد می‌کنند. تمام تلاش خود را برای باز نگاه داشتن تنگه هرمز به سود بازرگانی بین المللی و تامین انرژی دیگر کشورهای جهان خواهیم کرد. البته هیچ تضمینی وجود ندارد. چنانچه جرقه زده شود دیگر کاری از دست ما ساخته نخواهد بود.

وی روابط کشورش با ایران و غرب را حسنه توصیف کرد و افزود: نگرانی‌های جامعه جهانی و مواضع دولت ایران را درک می‌کنیم اما زمانی که احساس کنیم فرصتی برای ارائه مشورت به دو طرف وجود دارد، این کار را خواهیم کرد.

کد خبر 163948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز