همشهری آنلاین: سلطان قابوس، پادشاه عمان که به ایران سفر کرده است، با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (13 مرداد) در دیدار آقای سلطان قابوس پادشاه عمان و هیأت همراه، روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان را در طول 30 سال گذشته روابطی خوب و برادرانه خواندند و تأکید کردند: با توجه به اشتراکات عمیق دینی، جغرافیایی و تاریخی میان دو کشور، زمینه همکاری و گسترش روابط بسیار گسترده است.

ایشان با اشاره به وجود یکی از حساس‌ترین گذرگاههای دنیا میان ایران و عمان، امنیت را مهمترین مسئله منطقه خلیج فارس دانستند و افزودند: امریکا و برخی کشورهای مداخله‌گر خارجی همواره نگذاشته‌اند منطقه حساس خلیج فارس آرام بماند و دائماً ناامنی و سوءظن را به منطقه تزریق می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: کشورهای منطقه خلیج فارس باید با همکاری یکدیگر ضمن تأمین امنیت این منطقه، بیش از پیش زمینه اتحاد را فراهم کنند.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت سلطان قابوس پادشاه عمان با ابراز خرسندی فراوان از سفر به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: زمینه تعمیق رابط دو کشور بسیار فراهم است و در مذاکرات تهران درخصوص این مسئله بویژه گسترش روابط اقتصادی گفتگو شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی درخصوص اهمیت امنیت منطقه خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید با درنظر گرفتن مصالح عمومی این منطقه و گسترش همکاریها، زمینه امنیت پایدار را فراهم کنند.

کد خبر 87053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز