گروه سیاسی: منوچهر متکی، وزیر امور خارجه به منظور شرکت در نشست کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک ایران و بحرین که به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور در منامه، پایتخت بحرین تشکیل می‌شود، وارد این کشور شد.

حسین امیرعبداللهیان، سفیر ایران در بحرین در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه نشست‌ کمیته‌های فرعی این کمیسیون روز گذشته برگزار شده، خاطرنشان کرد: در سفر 28 آبان‌ماه سال‌جاری رئیس‌جمهوری به منامه موافقت شد که کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک دوجانبه به ریاست وزرای امور خارجه تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عالی از 6 کمیته سیاسی و کنسولی، انرژی، بازرگانی و امور بانکی، حمل‌ونقل و ترابری، ایرانگردی و جهانگردی و کمیته فرهنگی و رسانه‌ای تشکیل شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این نشست مورد توجه قرار می‌گیرد، همکاری‌های بخش خصوصی ایران و بحرین است.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد که اسناد مربوطه با موضوع همکاری‌های بازرگانی، کنسولی و حل مشکل روادید، صنایع، خدمات، رسانه‌ای و همکاری‌های بهداشتی به امضای طرفین می‌رسد.

روابط بر اساس مشترکات

سفیر ایران در منامه در پاسخ به این پرسش که دلیل سفرهای متعدد اخیر مقامات ایرانی به بحرین چیست، گفت: موضوعی که باعث شده چنین نگاهی به وجود بیاید، موضوع سفر رئیس‌جمهوری به بحرین بود که نمود بسیاری داشت.

وی افزود: پیش از اینکه علیرضا شیخ‌عطار، معاون وزیر امور خارجه 8 آبان سال‌جاری برای انجام مذاکرات مقدماتی درباره کمیسیون همکاری‌ها به منامه بیاید، مقامات متعدد بحرینی از جمله وزیر امور خارجه، هیأت عالی‌رتبه قضائی و یک هیأت عالی‌رتبه پارلمانی از بحرین به ایران سفر کرده بودند. منوچهر متکی 23 تیرماه سال‌جاری و پس از بالا گرفتن تنش مطبوعاتی میان دو کشور نیز به منامه سفر کرده بود.

کد خبر 40154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز